Samovozeči avtomobili oddaljeni vsaj še kako desetletje

28. 10. 2019 | Jure Šujica
Deli

Soustanovitelj Appla in eden največjih zagovornikov tehnologije Steve Wozniak je skeptičen do razvoja avtonomnih avtomobilov; ne verjame da jih bo doživel v serijski proizvodnji.

Avtonomna vožnja in avtonomni avtomobili so nekaj, čemur avtomobilski proizvajalci – poleg trajnostne mobilnosti ali bolje rečeno elektrificiranih avtomobilov – posvečajo največjo pozornost. Uveljavljena lestvica predpostavlja pet stopenj avtonomnih tehnologij, pri čemer večina modernih avtomobilov trenutno zadostuje drugi, le redki pa tudi tretji stopnji. Do pete stopnje je tako še dolga pot, ki pa jo bomo – če sploh – po mnenju nekaterih dosegli šele čez desetletja.

Zanimivo je, da je med nejeverniki tudi eden izmed največjih vizionarjev na področju tehnologije in računalnikov Steve Wozniak. Poleg Steva Jobsa eden izmed dveh ustanoviteljev podjetja Apple je bil še nedolgo tega velik zagovornik tovrstne tehnologije, hkrati pa je verjel, da bo ravno podjetje Apple tisto, ki bo svetu predstavilo prvi serijski avtonomni avtomobil. A kot se zdi, je tudi Wozniak ugotovil, da je do tja še dolga pot.

Človek še vedno korak ali dva pred računalnikom

»Naredil sem korak nazaj na področju razvoja avtomobila pete stopnje. Predal sem se,« je na nedavni konferenci J. D. Power Auto Revolution v Las Vegasu dejal Wozniak. »Ne verjamem, da bom tovrstno tehnologijo sploh kdajkoli doživel.«

Kot glavnega krivca za to, da razvoj poteka počasi, je Wozniak izpostavil očitno: preveliko število spremenljivk. Avtomobil namreč lahko vozi samostojno brez pomoči voznika, a le v idealnih pogojih, s kompleksnimi situacijami pa se računalniki, ki skrbijo za samodejno vožnjo, le stežka spoprijemajo. »Kar smo naredili, je to, da smo pri ljudeh ustvarili idejo, da lahko avtomobil razmišlja kot človek in si reče: 'To je pa nekaj novega, nekaj česar še nisem videl, a vem, kaj se dogaja in kako se tega lotiti'.« Wozniack je sicer na istem dogodku imel priložnost preizkusiti avtonomni avtomobil in je bil z vožnjo zadovoljen.

Kritikov nad popolnoma avtomatiziranimi avtomobili brez kakršnegakoli človeškega nadzora sicer ne manjka niti pri nas, pa čeprav iz nekoliko drugačnih razlogov. Med njimi je tudi dr. Matjaž Gams z Inštituta Jožef Štefan, ki je sicer pred časom ugotovil, da naša zakonodaja že omogoča testiranje tovrstnih avtomobilov. Čeprav to možnost pozdravlja, pa je takrat tudi dejal, da bi ne glede na vse avtonomni avtomobili prav zaradi možnosti okvar oziroma situacij, ki jih ne znajo rešiti, morali imeti možnost, da vozniku omogočijo nadzor nad avtomobilom.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol