Razmišljanje Matjaža Korošaka: Končno ...

14. 7. 2023 | Matjaž Korošak
Deli
Razmišljanje Matjaža Korošaka: Končno ... (foto: Avto magazin)
Avto magazin

Brez skrbi, nič tako zelo dokončnega ni v tem uvodniku, niti v reviji, ki jo držite v rokah. Samo tisti, ki ste željno čakali poletnih dni, ste jih končno dočakali. Pa to predvsem tudi zato, ker gredo s poletnimi dnevi z roko v roki tudi poletne počitnice. Zato ta vzdih v naslovu.

In ker upam, da vam bo revija delala družbo na plaži, v fotelju, na domačem vrtu ali pa samo na senčnem balkonu, sem se načrtno in načelno izognil najbolj aktualnim vročim temam, ki običajno sledijo v teh vrsticah. No, skoraj.

A ker se je kolega Matjaž Gregorič lotil zanimive teme, ki bo sčasoma postala še bolj vroča, pa vendarle. Še dobro se spomnim, kako so proizvajalci pred leti vzneseno govorili o električnih avtomobilih in zlasti o prihrankih, ki jih prinašajo. O porabi in elektriki smo že marsikatero rekli, zdaj pa – servisni stroški.

Še preden je na cesto zapeljala druga generacija takrat še precej redkih avtomobilov, so proizvajalci ugibali o občutno nižjih stroških, ki naj bi dosegli tudi le polovico ali še manj od tistih, ki jih s seboj prinesejo klasični pogoni. No, tako kot ni vse zlato, kar se sveti – tako tudi stroški servisa niso tako zelo zanemarljivi, sploh pa ne toliko nižji.

So pa, da ne bo pomote (več v članku na strani 54). Ampak tudi cene energenta niso tako zanemarljive, kot so nam nekoč obljubljali. Če nimate domače polnilnice in vsaj občasno zaidete tudi na hitro polnilnico (brez skorajda ne gre, sploh na daljših poteh), potem vam bo račun pokazal, da ste – kot bi rekli – »tam, tam« z motorji na bencinski pogon, kaj šele z dizli.

Tako kot se bodo postopoma cene baterijskih električnih modelov približevale tem, ki jim danes še pravimo klasični pogoni, tako se jim bodo približevali (beri višali) stroški energenta, vzdrževanja, servisiranja ... A kljub svoji zmerni »elektroskepsi« pač moram priznati, da razvoj tehnike le kaže, da bodo ti stroški vendarle vsaj nekoliko bolj prijazni do lastnika in voznika.

Ko pa bo do lastnika in voznika prijaznejše še polnilno omrežje – upam, da niste med tistimi, ki so se na jug odpravili z električnim avtomobilom, kar je v vsakem primeru daleč najslabši del izkušnje vožnje takega avtomobila, bo življenje res lažje. Do takrat pa res raje prelistajte revijo, v kateri boste našli dovolj zanimivega počitniškega branja za sproščen oddih (moj namig: Motopis Marka Radmiloviča o skoraj pozabljenih cestah nekdanjega cesarstva proti morju na strani 82).

Preberite še: Tudi tak je lahko razred G

BONUS VIDEO: MG4: Je kitajski EV najboljši nakup v razredu?!

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol