Velike spremembe pri Fiatu, Punto zapušča proizvodnjo

21. 5. 2018 | Jure Šujica
Deli

Priljubljeni model naj bi konec doživel že ob koncu letošnjega leta.

V korporaciji Fiat Chrysler Automobiles se očitno obetajo korenite spremembe. Čeprav naj bi 65-letni Sergio Marchionne prihodnje leto zapustil krmilo Fiata in s tem celotne korporacije, pa se po podatkih ameriškega časnika Bloomberg pripravlja na spremembe, ki bodo pripomogle k novi usmeritvi vseh znamk Alfa Romeo, Fiat in Jeep v Evropi. Uradno naj bi bil novi načrt razkrit 1. junija, ko naj bi bila sicer razkrita tudi dva nova modela znamke Alfa Romeo.

  1. Celotna strategija temelji na predpostavki, da naj bi se kupci v Zahodni Evropi vse pogosteje odločali za nakup dražjih avtomobilov premijskih znamk, medtem ko naj bi Fiat s svojo ponudbo zadovoljeval (vse manj zanimiv) trg nižjega srednjega avtomobilskega razreda. Kot posledica tega naj bi zato v bližnji prihodnosti proizvodnjo zapustil tudi pri nas precej priljubljeni model Punto, ki na cestah v treh generacijah vztraja že 25 let in je do zdaj našel že več kot 10 milijonov kupcev. Fiatova ponudba bo tako ostala omejena zgolj še na modele Panda, 500, Tipo in vse njihove izpeljanke.

Podobno usodo kot Punto naj bi doživel tudi Alfin malček, model MiTo, namesto tega pa bo Alfa Romeo – o tem smo poročali v preteklem tednu – razširila ponudbo modela Giulia, ki naj bi dobil še kupejevsko različico. Poleg tega naj bi Alfa Romeo še z drugim modelom povečala svojo prisotnost v razredu športnih terencev z večjim bratom modela Stelvio.

Marchionnejevi drastični ukrepi v preteklosti že uspešni

Če bo Fiat na eni strani deležen zmanjševanja modelne palete in se bo Alfina ponudba občutno spremenila, bo Jeep v največji meri deležen povečanja prisotnosti na evropskih trgih. V proizvodnjo naj bi tako vstopil nov mali športni terenec, ki ga bodo proizvajali v tovarni v kraju Pomigliano blizu Neaplja. Ta je trenutno dom Fiatove Pande, ki pa se bo nato preselila na Poljsko. S širitvijo Jeepa v Evropi bi koncern FCA po napovedih njegovega predsednika v petih letih lahko podvojil svoj dobiček.

Čeprav gre za drastične ukrepe, pa se sodeč po dosedanjih izkušnjah zdi, da Marchionne natanko ve, kaj počne. Ukinitev nekaterih modelov, ki so delovali znotraj Chryslerjeve veje podjetja, je namreč razpolovila njegov dolg, hkrati naj bi že beležili višji dobiček kot Ford, še pred koncem mandata pa naj bi Marchionne po dobičku presegel še General Motors.

V spomin na (kot vse kaže odhajajočega) Punta vas vabimo k branju testov vseh treh generacij modela. Prvega smo vozili že takoj po njegovem rojstvu:

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol