Ženeva 2018: Cupra se odpravlja na pot električnega dirkanja

6. 3. 2018
Deli
Ženeva 2018: Cupra se odpravlja na pot električnega dirkanja

Pred kratkim osamosvojena nekdanja Seatova športna znamka Cupra, ki v Ženevi doživlja premiero v javnosti, se bo precej posvetila tudi električni mobilnosti. Tako vsaj lahko sklepamo glede na prvi popolnoma električni turni dirkalnik Cupra e-Racer, ki ga predstavljajo na salonu.

Kot osamosvojena športna znamka bo Cupra od Seata seveda prevzela njegovo dejavnost v avtomobilskem športu, kot pravijo, pa bo ta prej ali slej šla na pot alternativnih pogonov, med katerimi najbolj izstopa električni. Po drugi strani je Seat že od leta 2014 udeležen v prvenstvu TCR, z dirkanjem na prvenstvih turnih avtomobilov pa ima še več izkušenj, zato ni nič nenavadnega, da bo tudi njihov prvi električni dirkalnik turni avtomobil.

Cupra e-Racer je 100-odstotno električni avtomobil, ki so ga zasnovali na pokalnem dirkalniku na osnovi Seata Leona in mu namenili enako silovite zmogljivosti, pa čeprav skoraj brez hrupa in brez neposrednih izpustov škodljivih plinov. Druga prednost električnega pogona je tudi v tem, da so njegovi prenosi in njihovo vzdrževanje v primerjavi z bencinsko različico veliko bolj preprosti, na zadnji kolesi pa se prenese vsa pogonska energija, kar je seveda veliko bolj optimalno od 30-odstotnega izkoristka bencinskega avtomobila.

V osrčju avtomobila je elektromotor, ki razvija 300 kilovatov stalne in 500 kilovatov največje moči, ki se na zadnji kolesi prenaša prek enostopenjskega prenosa z usmerjanjem navora. Zmogljivosti avtomobila so temu primerne, saj 100 kilometrov na uro doseže v 3,2, 200 kilometrov na uro pa v 8,2 sekunde, največja hitrost pa znaša 270 kilometrov na uro.

Cupra seveda v Ženevo ni pripeljala le električnega dirkalnika, ampak tudi svoj prvi 'civilni' avtomobil, križanca Cupro Ateco, o katerem smo že poročali, prav tako pa od Seata 'podedovanega' Leona Cupro R ST.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol