Japonci na razburljivi domači dirki ostali praznih rok

13. 11. 2022 | Matjaž Korošak
Deli

Na Toyotinem dvorišču je slavo pobral Hyundai. Druga letošnja zmaga posadke Neuville - Wydaeghe (in drugo mesto odhajajočega Tanaka) je spodobna tolažilna nagrada za Belgijca in nujnega delodajalca. Edini še dostopen naslov (WRC2) je na zadnjem reliju sezone osvojil Emil Lindholm s sovoznico Reeto Hamalainen.

Kar nekaj inženirjev, voznikov in tudi organizatorjev si bo še dolgo po japonskem reliju razbijalo glavo in analiziralo, kaj je šlo narobe in kaj bi lahko bilo bolje. Že petkov kaotični začetek relija je nakazal, da se bodo posadke resno spopadle, ne glede na dejstvo, da so bili vsi naslovi razdeljeni. Razen seveda tistega v WRC2, kjer so bili pretendenti trije - Kajetanowicz, Lindholm in lanski prvak Mikkelsen (ki  na dirki ni štartal, saj je kvoto sedmih nastopov izpolnil).

Črni petek za organizatorje

Za najbolj vročo dramo je poskrbel Sordo - brez lastnega vložka, saj mu je na drugi preizkušnji zagorel Hyundai i20 Rally. Dirkalnik je zagorel tako intenzivno, da jim ga ni uspelo pogasiti, pri Hyundaiu pa se praskajo po glavi in trdijo, da pravega vzroka verjetno ne bodo našli. Preizkušnjo so prekinili, ampak malo pred tem je dramatično končal svoj boj za naslov tudi Kajetan Kajetanowicz, ko je razbil zadek svoje Škode Fabie in na veliko odprl vrata do naslova finski posadki.

No, zaradi ognja in zamud so morali odpovedati še HP3. Toda zmešnjav in drame še ni bilo konec. Na četrti preizkušnji se je organizatorju namreč zgodil najbolj črn scenarij - Sami Pajari se je namreč moral ogniti civilnemu avtomobilu, ki mu je na preizkušnji pripeljal nasproti!

Finec je bil vidno šokiran, preizkušnjo so prekinili, organizator pa je dobil veliko črno piko. Je pa svojo sezono dragih obcestnih izletov nadaljeval Craig Breen, ki je spet poslal Pumo v ograjo, zmagovalec zadnjega relija Seb Ogier pa je s prebito pnevmatiko izgubil možnosti za boj za vrh in končal petek kot deseti. Dan polomov in zmešnjav se je končal z Evansovim vodstvom, toda Neuville mu je bil tik za petami.

Neuville je dobil Evansa na izbiri pnevmatik

Sobota je bil precej bolj mirna, so pa lahko gledalci videli ogorčen dvoboj na vrhu, ki ga je v soboto na vrhu končal Belgijec. Novi svetovni prvak Kalle Rovanpera se na japonskem z listjem prekritem asfaltu ni najbolj znašel in prebil pnevmatiko, zatem pa še platišče in izgubil stik z vrhom, kar je najbolje izkoristil Ott Tanak v svojem zadnjem nastopu za korejsko znamko.

Lokalni matador, edini Japonec v tovarniški specialki Takamotu Kacuta pa je s četrtim mestom nekako le držal stik z najboljšimi. Nedeljo je potem začinil še dež in Hyundaieva pravilna izbira pnevmatik, ki pa se ni izkazala za tako odločilno, saj je Evans, ki je že dodobra načel štirisekundno prednost Neuvilla, prebil pnevmatiko in na koncu pristal na petem mestu. S tem je na Toyotinem dvorišču Hyundai osvojil prvo in drugo mesto, obliž na rano pa je tretje mesto Kacute. In še - mojster Ogier je iz neopaznega desetega mesta z nekaj odličnimi časi in konstantno vožnjo iztržil celo četrto mesto.

Finski posadki in Škodi naslov WRC2

Lindholm in Hamalainenova sta sicer odločno nadaljevala ne glede na nesrečo Poljaka in mlademu Fincu sta se  nasmihala celo zmaga in naslov, toda nedeljska slaba izbira pnevmatik v dežju, ga je potisnila nazaj, saj ga je za zmago prehitel Gregoire Munster, prehitel pa ga je tudi Teemu Suninen. Ne glede na vse je mladi par suvereno osvojil juniorski naslov (že pred zadnjo dirko) in naslov WRC2 z ekipo TokSport, ki velja za poltovarniško Škodino ekipo. Mikkelsen je ostal drugi, Kajetanowicz pa tretji.

Rezultati:

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol