Nov Toyotin dirkalnik nared za najbolj slavni reli

Pozabite na nedosegljive dirkalnike, rezervirane le za globoke denarnice tovarniških ekip. Tik pod ozkim (morda celo preozkim) vrhom je vse bolj popularna kategorija Rally2, ki je zadnja leta doživela resen dvig popularnosti. Zdaj je svoj lonček pristavila še Toyota. Yaris Rally2 bo debitiral v Monte Carlu ...

Pri Toyoti tako končujejo razvojni proces dirkalnika za še vedno premožne privatne ekipe, ki lahko z njim tekmujejo praktično povsod - od državnih, regionalnih prvenstev, pa vse do svetovnega prvenstva v kategoriji WRC2. Mnogi najboljši vozniki, v glavnem taki, ki so iz različnih razlogov izgubili sedež pri tovarniških ekipah, dosegajo odlične rezultate in se uvrščajo tudi med prvih deset v generalni razvrstitivi.

Kaj je pravzaprav razred Rally2?

Dirkalniki so še vedno precej manj zmogljivi in s precej manj dovoljenimi spremembami, kot nedosegljivi bolidi Rally1 (nekdanji WRC), toda zato dosegljivi tudi zaradi cenovne kapice, ki jo je postavila FIA. Le-to si doslej proizvajalci spretno zaobšli s številnimi paketi, ki nimajo kapice. In je brez njih skoraj nemogoče sestaviti konkurenčen dirkalnik.

Citroen C3 Rally2

Citroen C3 Rally2

Red Bull Content Pool

Kljub temu - gre za globalno izjemno popularen razred dirkanja, kjer so svoj poslovni interes našli Škoda, Citroen, Hyundai, Ford (oziroma M-Sport) in zdaj še Toyota (homologiranih pa je še nekaj dirkalnikov, kejr tovarne niso več aktivne (npr. Volkswagen, Peugeot, ...).

Dobrih 300 tisočakov je seveda resen denar in samo Škoda je prodala več kot 500 primerkov Fabie RS Rally2, M-Sport pa 250 Fiest Rally2 (v to so vračunani še predniki kategorije, torej R5).

Toyotin Yaris je dobrodošla konkurenca

Toyota Yaris Rally2

Toyota Yaris Rally2

Toyota

Toyota se bo torej karavani pridružila v Monte Carlu (25. -28.1.), na tradicionalnem otvoritvenem reliju sezone, saj so uspeli avto, ki ga razvijajo že dve leti, homologirati tik pred koncem leta. Novi Yaris Rally2 se po tehnologiji ne razlikuje dramatično od konkurence, saj je kar precej sklopov strogo nadzorovanih in poenotenih, gre pa seveda za serijsko osnovo (Yaris GR), turbo trivaljnik s 1,618 ccm poganja vsa kolesa preko sekvenčnega petstopenjskega menjalnika (Sadev), obvezen je omejevalnik dotoka zraka (32 mm).

Toyota Yaris Rally2 - Jari Matti Latvala in Akio Toyoda

Toyota Yaris Rally2 - Jari Matti Latvala in Akio Toyoda

Toyota

Največje moči seveda še ne navajajo, zagotovo pa so že blizu 300 konjev (220 kW). Seveda pa je ključnega pomena, kako so vsi sklopi zloženi v učinkovito celoto. Pri Toyoti se seveda nadejajo uspeha, zato dolgo in natančno testiranje, kjer so za volanom sedeli tako Juha Hanninen kot Jari Mati Latvala in celo Toyotin zdaj predsednik Akio Toyoda, pa tudi mladi Sami Pajari (ki je tudi prvi potrjen voznik).   

Konkurenca je na trnih ...

Škoda FAbia Rally2

Škoda FAbia Rally2

Škoda

Predvsem pri Škodi, kjer so s Fabio zdaj mera stvari, pa tudi pri Citroenu s C3, ki je hiter predvsem na asfaltu in seveda pri Hyundaiju, kjer še nsio povsem ujeli koraka, so že na trnih, kako se bo aerodinamično agresinvo oblikovan Yaris odrezal na ognjenem krstu. In to bo pozornost publike in medijev seveda še nekoliko bolj usmerilo v 'drugo ligo'. Kjer pa se za razliko od osmih, devetih bolidov Rally1, za vsako sekundo lahko udari tudi po 30 in več dirkačev oziroma posadk na enem reliju!  

Je mogoče, da bo Rally2 nekoč zamenjal bolestno drage prvokategornike?

Hyundai i20 Rally2

Hyundai i20 Rally2

Hyudai

Ne glede na uspeh Toyotinega novega bolida, pa je zdaj jasno, da imajo vse tovarniške ekipe tudi svojo ekipo (ne nujno s svojim imenom) tudi v razredu nižje. In glede na resne in številne, pa tudi ostre debate o prihodnosti relija, je res prav mogoče, da bo FIA prisiljena stopiti korak nazaj in Rally2 leta 2025 ali 2026 ustoličiti kot - prvo ligo. S spremembami, ki se obetajo v organizaciji in poteku relijev za SP, se zdi, da bi bila to lahko edina logična poteza za dvig popularnosti in privabljanje novih prozvajalcev in privatnih ekip, ki bi lahko konkurirale za najvišja mesta (kot nekoč), v ta atraktivni šport.    

Preberite še: Znana je izhodiščna cena za novega Dusterja

BONUS VIDEO: S temi izboljšavami je Lexus RX postal nevaren tekmec med prestižnimi SUV-ji

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol