Volvo V60 je nadaljevanje nadaljevanja Volvove reforme

V prejšnji številki Avto magazina smo objavili prve vtise s tako rekoč predpremierne vožnje novega Volva V60. A Sebastjan ga je vozil tako zgodaj, da je marsikatera tehnična informacija ostajala skrita.

Volvo V60 je nadaljevanje nadaljevanja Volvove reforme (foto: Volvo) Volvo
27. 7. 2018

Zdaj smo za volan sedli še enkrat, poleg dizelskih modelov pa smo lahko zapeljali tudi bencinski T6. Ta je seveda mnogo zmogljivejši (v primerjavi s 190 ’konji’ D5 ima kar 313 ’konjev’) in seveda tišji (čeprav se tudi D4 po tej plati odlično izkaže). Na voljo je prav tako s štirikolesnim pogonom (takšnega smo tudi preizkusili), ki ga pri Volvu označujejo z oznako AWD in katerega poglavitni del je elektronsko nadzorovana večploščna sklopka Haldex.

A še bolj bosta zanimiva oba priključnohibridna modela Volva V60. Ker imata oba dvolitrski turbobencinec, ki poganja sprednji kolesi, ter elektromotor, ki poganja zadnji, imata tudi oba oznako AWD. Tako se dva modela V60 komajda kaj razlikujeta pri oznaki: tisti bencinski je T6 AWD, šibkejši priključnohibridni pa je T6 Twin Engine AWD.

Oba priključna hibrida (prihajata z zamikom približno pol leta) imata enako baterijo (ta je nameščena v sredinskem tunelu in ima kapaciteto 10,4 kilovatne ure) ter elektromotor (65 kilovatov), razlikujeta se le pri zmogljivostih bencinskega motorja in skupni sistemski moči in navoru. T6 Twin Engine ima dvolitrski turbobencinec s 186 kilovati (253 ’konji’), tisti v T8 Twin Engine ima 50 ’konjev’ več. Sistemska moč je tako 340 oziroma 390 ’konjev’. Električni doseg je seveda pri obeh enak, in sicer tja do 45 kilometrov.

V60, ki je nastal na isti platformi SPA kot S, V in XC90, premore tudi enake, vrhunske asistenčne sisteme. Novost je izboljšano delovanje sistema Pilot Assist, torej sistema, ki skrbi za delno avtonomno vožnjo. Spremembe so le programske, nova različica pa lepše sledi sredini voznega pasu in je pri tem manj vijugajoča – še zlasti v malo ostrejših avtocestnih ovinkih. Seveda sistem še vedno zahteva voznikovo roko na volanu, le da mora ta zdaj manj ’popravljati’.

Novost je prav tako nova funkcija samodejnega zaviranja pri nevarnosti čelnega trčenja (če nam pred V60 na primer zavije nasproti vozeče vozilo). Sistem (ko zazna, da je trčenje neizbežno) sproži samodejno zaviranje v sili, ki zmanjša hitrost trka in tako posledice.

Enak je ostal informativno-razvedrilni sistem, ki se mu že malce poznajo leta, a vseeno spada v vrh tovrstnih sistemov v avtomobilih (predenj bi zagotovo postavili le nove sisteme Audija in Range Roverja). Odlično ga dopolnjuje aplikacija za pametne mobilnike Volvo on Call, s katero je mogoče ne le pogledati, v kakšnem stanju je avto (količina goriva in doseg, nastavitve klimatizacije, servisni interval in podobno), temveč tudi, kje je, lahko pa ga še odklepamo in zaklepamo.

Prvi V60 so na slovenske ceste že zapeljali, cene pa se za različico D4 (ta ob T6 prihaja prva) začnejo pri 45 tisočakih (z opremo Momentum in ročnim menjalnikom). Šibkejši dizel z oznako D3 bo na voljo za slabih 42 tisočakov, pozneje pa pride najšibkejši bencinec, ki bi moral biti še malenkost cenejši.

Podatki

Model: T6 AWD

Motor (zasnova): 4-valjni, turbo
Gibna prostornina (cm3): 1.969
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 220/310 pri 5.700
Največji navor (Nm pri 1/min.): 400 pri 2.250
Menjalnik, pogon: S8, vsa 4
Prednja prema: vzmetne noge, vzdolžna in prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.872
Dolžina x širina x višina (mm): 4.761 x 1.850 x 1.427
Prtljažnik (l): 529
Masa praznega vozila (kg): 1.690-2.069
Največja hitrost: 250
Pospešek (0-100km/h): 5,8
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 7,2
Izpust CO2(g/km): 167

Model: T6 Twin Engine AWD

Motor (zasnova): 4-valjni, turbo + elektromotor
Gibna prostornina (cm3): 1.969
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 186/253 pri 5.500 + 65/85, sistemska 251/340
Največji navor (Nm pri 1/min.): 350 pri 1.700 + 240, sistemski 590
Prednja prema: vzmetne noge, vzdolžna in prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.872
Dolžina x širina x višina (mm): 4.761 x 1.850 x 1.427
Prtljažnik (l): 529
Masa praznega vozila (kg): 10,4
Največja hitrost: 230
Pospešek (0-100km/h): 5,7
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 2,1
Izpust CO2(g/km): 47
Opombe:

Električni doseg: 45 km

Model: T8 Twin Engine AWD

Motor (zasnova): 4-valjni, turbo + elektromotor
Gibna prostornina (cm3): 1.969
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 223/303 pri 6.000 + 65/85, sistemska 288/390
Največji navor (Nm pri 1/min.): 300 pri 2.200 + 240, sistemski 640
Prednja prema: vzmetne noge, vzdolžna in prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.872
Dolžina x širina x višina (mm): 4.761 x 1.850 x 1.427
Prtljažnik (l): 529
Masa praznega vozila (kg): 10,4
Največja hitrost: 250
Pospešek (0-100km/h): 5,1
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 2,1
Izpust CO2(g/km): 47
Opombe:

Električni doseg: 45 km

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri