Kako se na legalen način izogniti plačilu drage vinjete za kombi? - Aktualno - Avto Magazin

Kako se na legalen način izogniti plačilu drage vinjete za kombi?

Če za uporabo avtocest z vašim Traficom (ali čem podobnim) plačujete dražjo vinjeto, vas bo utegnil zanimati trik, ki na povsem legalen način dopušča nakup cenejše vinjeta.

Kako se na legalen način izogniti plačilu drage vinjete za kombi? Matevž Hribar
30. 12. 2016

Uporabniki kombijev, kot so Volkswagen Transporter, Renault Trafic, Opel Vivaro in podobnih nis(m)o ravno navdušeni nad razvrščanjem vozil v našem vinjetnem sistemu. Vsa ta vozila sodijo v razred 2B, za katere je cena letne vinjete še enkrat višja od 'normalne' letne vinjete, ki stane 110 EUR. V razred 2B namreč sodijo dvosledna motorna vozila z višino nad prvo osjo 1,3 m ali več, največja dovoljena masa pa ne sme presegati 3,5 tone.

Veste, kako velik je Piaggio Porter?

Z načinom razvrščanja je DARS do marsikaterega vozila oz. njegovega lastnika krivičen: najbolj nenavaden primer vozila v tej kategoriji je na primer mali mestni kombi Piaggio Porter z nosilnostjo komaj 520 kilogramov. Medtem pa na seznamu vozil 2B ne najdemo Fiata Scuda, Citroena Jumpyja in Peugeota Experta, ki so dosti večji in lahko peljejo do ene tone težak tovor, v razred 2A (torej lastniki plačajo le 110 EUR) pa sodijo na primer tudi Hyundai H1 in Mercedes-Benza Vito in Viano.

Uporabnike vozil »2B« moti, da takšne avtomobile uporabljajo kot osebna (in ne gospodarska) vozila, tako pa so opredeljena tudi v prometnem dovoljenju, ki je uradni dokument vozila. Nikjer, niti v homologacijskem kartonu, pa ni zavedenega podatka o višini vozila nad prvo osjo, saj je, če smo iskreni, ta podatek precej brezvezen. Ne bi bilo pametnejše uporabiti za merilo največjo skupno dovoljeno maso ali pa na primer višino vozila?

Zdaj pa pozorno preberite ta dva člena (vir: PDF dokument na spletni strani dars.si):

- izvajanje meritev višine vozila nad prvo osjo za potrebe cestninjenja: meritve vseh vozil, ki so v prometu, in ki jih vozniki pripeljejo na izmero, DARS d.d. opravlja s certificirano merilno napravo (izdelano v: LOTRIČ meroslovje, d.o.o.) na stalnem merilnem mestu na lokaciji Ljubljana, Grič 54. Pri izvajanju meritev / rezultatih meritev je upoštevana toleranca certificirane merilne naprave in možna odstopanja od optimalnih pogojev izvajanja meritev višine vozila, navedenih v prvi alineji tega odstavka;

- predelave in dodelave vozil se upoštevajo ob izvedeni posamični odobritvi predelanega vozila, ki jo je potrdila pristojna tehnična služba z vpisom v obstoječe potrdilo o skladnosti vozila oziroma v soglasje k registraciji vozila, kot je to določeno s predpisi o motornih vozilih.

Legalen obvoz: znižajte vozilo!

Torej: če na vozilo vgradite krajše vzmeti, ki vozilo znižajo za 4 centimetre (v tem primeru gre za Renault Trafic prejšnje generacije), ter spremembo vpišete v homologacijski kartonček, se lahko mirno zapeljete do DARSa, kjer bodo napisali potrdilo, ki vsebuje homologacijske podatke: gume, pritisk v gumah in, fanfareizmerjeno višino nad prvo osjo.

Poleg tega, da vozilo zdaj sodi v razred 2A, pa lastnik, ki ne želi biti imenovan, navaja tudi boljše vozne lastnosti (zaradi nižjega podvozja) in lepši videz družinskega kombija. Tako, zdaj veste.

tekst in foto: Matevž Hribar s pomočjo tajnih vohunov

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri