Kia Optima 1.7 CRDi DCT EX Limited

Kia je pri nas v marsikateri glavi še vedno zasidrana kot proizvajalec poceni, tehnično nenaprednih avtomobilov. A v resnici je slika precej drugačna.

Kia Optima 1.7 CRDi DCT EX Limited Saša Kapetanovič
7. 1. 2017

Nekaj krivde za to nosi tudi slovenski uvoznik (del pa seveda tovarna s čudnimi odločitvami o dobavljivosti in času prihoda modelov na naš trg), ki naredi premalo, ko gre za dvig ugleda znamke in zaznavanja njenih naprednih lastnosti. Konec koncev Kijino značko nosi tudi Soul, eden od najboljših električnih avtomobilov že nekaj časa, njihovi novi modeli pa se lahko po tehnološki opremljenosti kosajo s številnejšimi bolj uglednimi znamkami.

Optima je odličen primer. K nam je prišla pozno in pri Kii ji ne posvečajo pretirane pozornosti, a je v resnici zelo dober avto. Res je sicer, da gre tokrat (in še nekaj mesecev) le za limuzinsko različico, ki v naših koncih tradicionalno daleč zaostaja za karavani, a bi si vseeno zaslužil več pozornosti. Že zunanja oblika daje vedeti, da gre za sodoben avto. Je dovolj športna, da Optime ne prezrete kar tako, a vseeno ne preveč napadalna, hkrati pa tudi dovolj uravnotežena. Notranjost oblikovno nekoliko zaostaja za zunanjostjo, predvsem pri volanu in osnovnih potezah armaturne plošče. Volan ima rahlo neugleden, izbočen sredinski del (ki pa je tako rekoč enak kot v kakem Jaguarju), stikala na njem pa so bolj ameriške sorte. A takšne malenkosti bodo morda zmotile le najbolj natančne ali najbolj v nemški dizajn zagledane, vsi drugi se bodo z notranjostjo hitro spoprijateljili, sploh ker so merilniki dobro pregledni in imajo tudi dovolj velik LCD-zaslon. Navduši LCD na sredini armaturne plošče, namenjen upravljanju info-zabavnega sistema. Ta je (seveda) občutljiv za dotik, sistem pa je dobro zasnovan (in odlično oblikovan) ter s preglednimi in logično razporejenimi izbirniki in funkcijami. Dobra je tudi navigacija, zlahka lahko zapišemo, da sodi med najboljše v razredu.

Sedenje za volanom je udobno tudi za višje voznike, a le če ne posežete po različici EX Limited, kakršna je bila testna. Razlog je stekleno strešno okno (to je pri tej opremi vključeno v seznam opreme; če se ji odpoveste in posežete po nižji, EX Bussines, pa boste ob usnje na sedežih, električno nastavljivost ter gretje in hlajenje sprednjih sedežev in ogrevan volan), ki poskrbi, da vozniki že tam od metra in devetdeset višine z glavo tiščijo v strop. Res škoda, da se strešnemu oknu ni mogoče odpovedati. Prostora je dovolj tudi zadaj. Udobno bosta tam sedela dva, tretjemu na sredini bo zaradi oblike klopi nekoliko manj udobno. Prtljažnik je s svojimi normnimi 510 litri sicer papirnato velik, a je zaradi limuzinske oblike karoserije njegovo prostornino težko izkoristiti, poleg tega litre nabira predvsem pri dolžini. 1,7-litrski turbodizel pod motornim pokrovom zmore 141 'konjev', kar je na papirju za takšen avto bolj na spodnjem robu sprejemljivosti, a se v praksi izkaže za dovolj zmogljivega, tudi zato, ker mu pomaga odličen sedemstopenjski dvosklopčni menjalnik, ob tem pa je še zvočna izolacija dovolj dobra, da ne moti niti, ko se mora zavrteti v srednje ali višje vrtljaje. Menjalnik si zasluži še eno pohvalo: v nasprotju z marsikaterim dvosklopčnim menjalnikom se dobro znajde tudi pri zelo počasnem premikanju, na primer natančnem parkiranju. 5,3-litrska poraba na našem normnem krogu sicer ni rekordno nizka, sodi pa nekam v povprečje za tovrstne avtomobile. Kar razveseli, pa je dejstvo, da tudi ob bolj dinamični vožnji poraba ne zraste pretirano. Podvozje je (seveda) naravnano na udobje – in svojo nalogo izpolnjuje dobro, še največ težav ima s kratkimi, ostrimi grbinami.

Seveda to pomeni, da takšna Optima ni ravno avto, ki bi si ga omislili za športna nedeljska vijuganja po zaviti cesti. A ker temu ni niti namenjena, ji tega seveda ne štejemo v minus – konec koncev si Optimo lahko omislite tudi v različici GT, ki je takemu početju bolj naklonjena. Oznaka EX Premium pomeni, da ima takšna Optima ob že prej našteti opremi še kup asistenčnih sistemov. Omenjeni info-zabavni sistem in navigacija sta serijska že od opreme LX Family, enako velja za parkirne senzorje spredaj in zadaj ter 360-stopinjske kamere in prepoznavanje prometnih znakov. Višje ocene opremi dodajajo še sistem za ohranjanje voznega pasu (v načinu Active deluje zelo dobro in avto mirno in brez vijuganja od črte do črte drži sredi voznega pasu), samodejno parkiranje, pametni ključ ter samodejno zaviranje v sili. Ta uspe avto popolnoma ustaviti pri hitrostih do približno 60 kilometrov na uro. Slabih 38 tisočakov, kolikor stane tak­šna Optima, seveda ni malo (še zlasti za tiste s predsodki o znamki, poleg tega so nekateri konkurenti tudi cenejši). A že korak navzdol, k opremi EX Bussines, je denarnici zelo prijazen ...

Dušan Lukič foto: Saša Kapetanovič

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri