Test: Nissan X-Trail e-POWER e-4ORCE Tekna+ - Elektrika takoj!

Nissan X-Trail nove generacije pod motornim pokrovom vselej skriva razmeroma majhen bencinski trivaljnik, tudi v vrhunski različici s štirikolesnim pogonom. A ni tako preprosto, kajti motor z notranjim zgorevanjem je tokrat v drugačni vlogi, kot jo ima pri »običajnih« avtomobilih.

Nissanova oznaka e-POWER se namreč nanaša na hibrid brez zunanjega polnjenja, ki ima trivaljni motor izključno za pridobivanje električne energije; torej ima vlogo generatorja za elektromotor, pravzaprav dva elektromotorja, a ni povezan s kolesi in ne opravlja pogonske naloge. X-Trail si lahko nekako predstavljate tudi kot električni avtomobil, ki ima bencinski motor zgolj za oskrbo z energijo. Serijski hibrid torej, ki z motorjem s pomočjo inverterja polni baterijo, ta pa poganja oba elektromotorja.

Smer načrtovane popolne električne mobilnosti

Gre za razmeroma unikatno pogonsko rešitev, ki je najbrž zamišljena kot mehak prehod do popolne električne mobilnosti. In čeprav naj bi se – vsaj v evropskem delu planeta – ta zgodila v dobrem desetletju, je že zdaj na cestah vse več v celoti ali delno elektrificiranih avtomobilov, pri čemer je pri baterijskih največ zadreg zaradi skromnih dosegov, čemur pa se tak hibrid spretno izogne.

X-Trail s štirikolesnim pogonom e-4ORCE torej poganjata dva elektromotorja, po eden na vsaki osi. Oba sta sinhrona s trajnimi magneti; sprednji ustvari 330, zadnji pa 195 njutonmetrov navora, sistemska moč doseže 157 kilovatov (213 KM), kar je dovolj za pospešek z mesta do 100 kilometrov na uro v sedmih sekundah in največjo hitrost 180 kilometrov na uro.

Občutek vožnje električnega avtomobila

Zaradi specifičnega pogona je vožnja podobna kot z električnim avtomobilom, predvsem s hitrimi reakcijami stopalke za plin in linearnim načinom pospeševanja, ki poudarja prisotnost stalne prestave. Dinamika ni ravno dramatična, vsekakor pa je spodobna, sploh pri manjših hitrostih. Pogon ima dovolj moči za naglo prehitevanje ali vključevanje na hitrejši vozni pas in voljno pospešuje tudi pri avtocestni hitrosti. Razlika v odzivnosti pri pospeševanju je med posameznimi načini vožnje (denimo med ekonomičnim in športnim) zaznavna, a ne v tolikšni meri, da bi to voznika vznejevoljilo.

Kljub temu se na avtocesti nisem mogel znebiti občutka, da od pogonskega sklopa želim nekaj, kar mu ni najbolj po volji. Približno pri hitrosti 130 kilometrov na uro je meja med uglajenim, tihim in prožnim delovanjem ter nelagodnim prisiljevanjem. Preprosto se mi je zdelo, da stopalko za plin obremenjujem bolj, kot bi bilo smiselno, kajti brnenje trivaljnika se pri višjih vrtljajih stopnjuje, ob polnjenju baterije pa občasno nenavadno zarenči.

Kljub temu je ta X-Trail po načinu vožnje blizu »čistokrvnim« električnim avtomobilom, kar dokazuje tudi možnost upravljanja z enim pedalom; običajno pri spustih in pri rahlejšem zaviranju ni treba seči po zavornem pedalu, vendar se avtomobil brez njega ne more povsem ustaviti. In kako je s porabo goriva? V običajnem prometu brez zastojev sem zmogel držati porabo pri 6,5 litra, a ko sem se znašel v primežu gostega prometa, se je povzpela na 8,6 in še tri decilitre več na odprtih cestah, tako da je povprečje pokazalo natanko osem litrov bencina na sto prevoženih kilometrov. Moja pričakovanja so bila kar precej drugačna, a hkrati je treba vedeti, da je X-Trail velik in temu primerno težak avtomobil.

Zanimivo in večinoma udobno

Obnašanje v vožnji je zelo zanimivo – medtem ko se podvozje z večvodilno zadnjo premo spodobno spopada z večjimi grbinami, ima na manjših presenetljivo nekaj težav, pri čemer del krivde nosijo velika in težka kolesa. Med dejavniki, ki ne prispevajo k udobju med vožnjo, je tudi hrup podvozja, vendar to ne spada med dramatično dogajanje, ki bi bistveno poslabšalo ambientalno zračnost potniške kabine.

Vozne lastnosti so v celoti zelo spodobne, le pri želji, da bi se z njim vozili bolj športno, boste hitro naleteli na meje, ki se kažejo predvsem v nagnjenosti k podkrmarjenju. Natančen volan je dober predznak za nadzor nad vozilom, a sem zaznal, da je premalo komunikativen in bi lahko posredoval kakšno informacijo več. X-Trail me je zvabil tudi na manj zahtevna brezpotja, kjer sem skušal ugotoviti, kako se štirikolesni pogon obnese v kombinaciji z elektriko. Nadzorna elektronika zna dobro, učinkovito in predvsem res hitro porazdeliti pogonsko silo med kolesa in odrediti količino navora za posamezno kolo, tako da ne prihaja do zdrsavanja.

Četrta izdaja Nissanovega športnega terenca, ki je bil do prihoda Qashqaia eden najbolj zaželenih v številnih državah, ima torej povsem drugačno zasnovo od predhodnika in tekmecev. Če dodam še dinamično zunanjo podobo, prostorno notranjost in sodobno opremo za upravljanje, je X-Trail spet v druščini najpomembnejših modelov tega avtomobilskega razreda. In upam, da tokrat ne bo ostal v senci tistih, ki so pri vrhu prodajnih lestvic.

Preberite še:

Osnovni podatki
Prodaja: GA Adriatic d.o.o.
Cena testnega modela: 50.338 €
Cena osnovnega modela s popusti: 47.828 €
Cena testnega modela s popusti: 50.338 €
Tehnični podatki
Motor: 3-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna pro- stornina 1.498 cm3 – največja moč 116 kW (158 KM) – največji navor 250 Nm. Elektromotor: največja moč 157 kW, – največji navor 330 + 195 Nm.
Baterija: Li-ion, n.p.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – samodejni menjalnik.
Zmogljivost: največja hitrost 180 km/h – pospešek 0–100 km/h 7,0 s – kombinirana povprečna poraba goriva (WLTP) 6,5l/100 km, izpust CO2 146g/km.
Mase: prazno vozilo 1.955 kg – dovoljena skupna masa 2.345 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.680 mm – širina 1.840 mm – višina 1.725 mm – medosna razdalja 2.705 mm.
Prtljažnik: 575–1.396 l.
Hvalimo in grajamo
Videz in zračnost potniške kabine
Večino časa udobna vožnja
Dostojne vozne lastnosti
Razmeroma velika poraba
Vibracije iz podvozja
Trušč motorja pri polnjenju in pod obremenitvijo