Kot korenček na palici; kolumna: Tomaž Porekar

Ali je pozidava dosedanjih polj s tovarnami napredek? Kaj pa sploh je napredek? Je to priložnost za vse nas, tu v Sloveniji? Morda vsaj za Mariborčane ali, še točneje, prebivalce občine Hoče?

10. 12. 2016

Graška Magna Steyr je del ogromnega koncerna Magna International, ki se ukvarja z izdelavo skorajda vsega za avtomobilsko industrijo, od sestavnih delov do celotnih avtomobilov pa tudi njihovih zasnov in konstrukcij.

Je že zaradi tega nekaj slabega? Proti prihodu Magne Steyr v Hoče se nasprotniki še iščejo, za zdaj morda ni pravih protiargumentov.

Ima vlada načrt, kako bo zadevo uspešno izpeljala? Bodo lahko zagotovili primerno veliko zemljišče in kmetom, ki si z obdelovanjem zemlje služijo vsakdanji kruh, lahko ponudili primerne odškodnine? Bodo lahko prepričali naravovarstvenike, da gre za čisto naložbo? Bodo lahko zaščitnike demokracije prepričali, da so bile odločitve sprejete demokratično?

Magna Steyr je podjetje, ki ga starejši bolje poznamo kot Daimler-Puch. Torej gre pri njem za nekaj našega, saj je bil Janez Puh doma v Slovenskih goricah, šele potem je postal graški industrialec Johann Puch. Imel je vizijo in mu je uspelo. Tomos je s Puchovo pomočjo zagnal izdelavo mopedov. Jugoslovanska armada si je omislila terence, ki so bili pod znamko Puch dobri za švicarsko in avstrijsko vojsko, kot Mercedes-Benz tudi za zahodnonemško, kot Peugeot pa za francosko.

Možnosti, da se v Slovenijo naseli še drug izdelovalec avtomobilov, so velike. Magna Stayer ima že zdaj veliko zaposlenih iz Slovenije, delavcev, inženirjev. Zakaj že pred dvema desetletjema na pogorišču mariborskega Tama graška tovarna ni bila dobrodošla, vedo samo posvečeni. Zdi pa se, da bi bila dobra izbira za razvoj slovenskega gospodarstva. Za leto 2018 imajo pri Magni Steyr podpisane pogodbe za izdelavo do 200.000 avtomobilov s štirimi avtomobilskimi velikani – Daimlerjem (Mercedes-Benz), BMW-jem, Jaguarjem LR in Toyoto. Zanje bi lahko karoserije lakirali v Hočah. Če bo iz tega nastalo še kaj več, se zdi kot na dlani dobava izdelkov številnih slovenskih dobaviteljev. Slovenski avtomobilski sektor je za slovensko gospodarstvo tako ali tako že najpomembnejši, pa če to uradno priznajo ali pač ne.

Bo lahko vlada našla primerne poti in pripeljala Magno Steyr v Hoče?

Da gre za dober projekt, zagotavlja usmeritev Magne Steyr, kjer želijo sodelovati pri petih svetovnih trendih avtomobilske industrije, avtonomni vožnji, omreženih avtomobilih, elektrifikaciji in hibridizaciji, pri novih zasnovah mobilnosti in v gospodarjenju s souporabo.

Kdo v Sloveniji je pripravljen na to? In kdo ni?

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri