Vem, da smo o tem pisali že velikokrat in da v poročilih z avtomobilskih salonov radi napišemo, da je prišel čas električnih vozil, a tokrat to drži.
Na trg namreč res prihaja četica električarjev, takšnih, ki bodo v prosti in široki prodaji. Večina doslej je bila namreč omejeno dostopna: ali so bile proizvodne številke premajhne ali so bile dobave omejene le na določene institucije, mesta.
Nissan Leaf in trojčki C Zero, iOn in i-MIEV bodo to spremenili. Naprodaj bodo ob bokih klasičnih bratov v prodajnih salonih vsakomur, ki bo presodil, da njihova cena ne presega njihove omejene uporabnosti.
Pa ta četverica ni edina. Mercedesov električni razred A, tudi Renaultov Zoe se spogleduje s serijsko proizvodnjo in še in še. Seveda se klasika ne poslavlja, prej nasprotno: z elektriko podprtih klasičnih avtomobilov (hibridov) je vse več in le vprašanje časa je, kdaj bodo v ponudbi prav vse modelne vrste vseh proizvajalcev.
A trenutno je še vedno videti, da je za stopnjo, na kateri je tehnologija zdaj, in seveda potrebe po vsakdanji in široki uporabnosti avtomobila ekološki maksimum hibridna tehnologija z možnostjo polnjenja oziroma električni avto s klasičnim motorjem, ki deluje le kot generator energije za podaljšanje dosega, ko so baterije prazne.
Toyotin Prius Plug-in in Oplova Ampera sta prva in klasična predstavnika in težko je verjeti, da bo v dogledni prihodnosti sposobnost masovne proizvodnje in masovne uporabe presegla te meje.
Konec koncev: Ampera (pa tudi Prius Plug-in) ne bo veliko presegla cene na začetku omenjenih električnih vozil, pa bo za vsakodnevno vožnjo v službo in po mestu prav toliko električna kot povsem električni avtomobili, le da se z njo lahko odpeljete tudi nekaj 100 kilometrov daleč na morje in torej ne potrebujete še enega avtomobila za daljše poti. Bistvo je namreč vsakdanje uporabna ekologija.
Dušan Lukič, odgovorni urednik