Bo županov ponos postal past za motoriste in kolesarje?

Gosposvetska v Ljubljani. Prenovljena. Lepa. Kaj pa varnost?

Ljubljančani in tisti, ki jih pot bolj ali manj redno zanese v prestolnico, smo od zgodnje pomladi pa do konca poletja nestrpno čakali, da bodo delavci, ki so prenavljali Gosposvetsko, pospravili svoje lopate.

Pa večinoma naša neučakanost ni plod želje po občudovanju arhitekturnih dosežkov, ampak predvsem potrebe. Za Ljubljano, ki jo je mestni oblasti v zadnjih letih z vidika prometne pretočnosti uspelo zelo učinkovito 'zaklati', je ta ulica (v bistvu to velja skoraj za vse ulice v centru) zelo pomembna. Vsaj za tiste, ki se naokrog vozijo z avtomobili, mopedi, motocikli in podobnimi prevoznimi sredstvi.

Razumemo. Obnova je enkrat tu, drugič tam pač nujno potrebna. Da se sprva začrtani roki za dokončanje del praviloma vedno podaljšajo, je pač slovenska gradbena tradicija. Enkrat žličkarji, drugič vreme. Tudi to razumemo. Sicer pa slej ko prej pride tudi dan slavnostnega odprtja.

Prav na ta dan je ljubljanski župan povedal, da je nova Gosposvetska cesta njegov ponos. Zanimiva izjava, sam bi najprej pomislil, da to velja za veliko bolj veličasten stadion, a če dobro pomislim, tam ni veliko tistega, zaradi česar bi vpleteni lahko naokrog hodili z dvignjeno glavo. Kljub temu pa županu in njegovi ekipi za vse projekte, ki jih vodijo, gotovo velja čestitati. In Gosposvetska je zares lepa mestna ulica, vendar žal z nekaj grenkega priokusa oziroma raje, recimo temu, skrbi.

O kakovostni izvedbi so se razpisali različni spletni strokovnjaki, večina jih trdi, da gre za vsaj srednje velik, če že ne ogromen škandal. A škandalozno je tudi komentiranje nekaterih virtualnih strokovnjakov. To, da se koleščki njihovih rolk in kotalk zatikajo ob neravnine na tlakovanem delu, je, oprostite, vsaj meni kot argument za komentiranje kakovosti izvedbe smešno. Naj nekdo od teh virtualnih gradbenih mojstrov povabi domov na pivo in pokaže vsaj deset kvadratnih metrov veliko površino, ki jo je brezhibno tlakoval v lastni režiji. Prav veliko popravkov na izvedenih gradbenih delih s strani podizvajalcev MOL ne opazim, torej lahko sklepam, da večinoma delajo dobro.

Se pa kot motorist, mopedist, izredno redko kot pešec in skoraj nikoli kot kolesar ob pogledu na novo ljubljansko lepotico zaskrbljeno oziram v prihodnost. Tlakovani del Gosposvetske sicer lepo popestri videz, a kaj, če bodo ti tlakovci, kamni, granitogrez ali karkoli že so postali gladki? Nevarno gladki, saj se tisti, ki smo se takrat, ko se je to še smelo, vsak večer zapeljali čez Tromostovje, še vedno dobro spominjamo, kako zelo drseča je lahko taka površina. Marsikatera Vespa je tam dobila napotnico za lepotno operacijo. In kaj bo, ko bodo čez nekaj let, ko bodo drevesa poleti resnično metala senco, jeseni odvrgla večjo količino listja? V kombinaciji z umazanijo ter jesenskimi meteornimi vodami, ki že danes evidentno z Gosposvetske ne odtekajo brezhibno, bo to pravi recept za nesrečo. Upam, da ne tragično. Arhitekt verjetno ni motorist. Dobrohotno in preventivno pa bi LPP-ju priporočil, da postopoma oblazini zadnje dele svojih avtobusov.

Vendar bo do takrat minil še kakšen županski mandat ali dva in ponosni bodo mestni 'očetje' na kaj drugega.