Rabljeni avtomobili: BMW 5 (2003‒2010)

Da lahko en sam model avtomobila zadovolji toliko različnih okusov glede zmogljivosti in prestiža, je potrebnega veliko znanja in izkušenj.

Ko so BMW-jevi inženirji pripravili peto generacijo serije 5 (tip E60 in E61) za proizvodnjo in prodajo, so imeli v tem razredu za seboj že bogate, več kot 30-letne izkušnje. Vsekakor pa ni bilo enostavno zasnovati avtomobila, ki bi si tako kot njegov predhodnik prislužil najvišje ocene zadovoljstva lastnikov na globalni ravni. Novi model je bolj kot kadarkoli prej v zgodovini vseh BMW-jevih petic v primerjavi s predhodnikom pomenil ogromen tehnični napredek in veliko, skorajda nepredstavljivo oblikovno spremembo. Zlasti zadnja je pri ljubiteljih teh klasičnih športnih limuzin prejela največ kritik. Dizajn, ki si ga je zamislil kontroverzni Chris Bangle, najprej res ni navdušil, resnici na ljubo pa tudi ni imel velikega vpliva na prodajne uspehe. Morda peta generacija res ni bila najlepša, a zaradi tega modela skoraj osovraženemu Banglu je vendarle treba priznati, da je pripravil dobro osnovo za šesto generacijo.

Toda vrnimo se k peti generaciji. Na splošno je v ta razred prinesla izjemno veliko novega tako na področju mehanike in tehnike kot tudi na področju sodobne multimedijske opreme. Tudi po zaslugi dejstva, da precej uspešno kljubuje zobu časa, je med kupci rabljenih avtomobilov zelo iskan in priljubljen model. Zaradi pestrosti motorne in pogonske ponudbe, opremljenosti in žal tudi zaradi ravni vzdrževanja teh vozil znajo tisti, ki spremljajo trg rabljenih avtomobilov, povedati, da je razlika v vrednosti podobno starega, podobno opremljenega in motoriziranega vozila lahko tudi skoraj dvakratna.

Zato je izredno pomembno, da pred nakupom opravite temeljit pregled in se posvetite iskanju napak, ki so ta avtomobil pestile. Ni jih bilo malo, ni pa tudi nujno, da je vzdrževanje tega modela drago. Ne trdimo, da je poceni, a je ob izbiri ustreznega (praviloma glede na delovno prostornino in moč skromnejšega) modela lahko povsem zmerno.

Veliko tehnike in opreme seveda pomeni tudi nekaj več tveganja, da gre lahko kaj narobe. Da BMW-jevi motorji znajo razveseljevati voznika, je znano, so tudi razmeroma varčni, je pa bilo z njimi pogosto tudi kaj narobe. Bencinskim motorjem so radi odpovedovali injektorji goriva, ki so lahko povzročili tudi poškodbe na motorju, dizelski štiri- in šestvaljni motorji pa so se pogosto srečevali z napakami na loputah sesalnega kolektorja. Manjši dizelski dvolitrski motorji so se srečevali tudi s čezmernim raztegovanjem verig za pogon odmičnih gredi, močnejši šestvaljniki pa so zaradi moči in velikega navora pogosto preobremenjevali avtomatske menjalnike. Zamolkel zvok med prestavljanjem in cukanje avtomatskega menjalnika sta znamenji, da je treba tak avto pustiti pri prodajalcu. Dober BMW-jev avtomatik prestavlja skorajda brezčutno.

Kar se tiče podvozja in krmilnega ustroja posebnih težav z obrabami ni bilo, so se pa redko pojavljale težave s puščanjem hidravličnega olja v volanskih letvah. BMW je očitno vgrajeval preslabotne DPF-filtre, saj je potrebno pogosto čiščenje, se pa lahko zgodi, da po žepu udari tudi draga menjava. Čeprav BMW velja za avtomobil kakovostne izdelave, se dogaja, da je treba tu in tam pritrditi kakšno tesnilo, okrasno letev in podobne stilske dodatke, ki imajo tudi praktično funkcijo.

Elektronika načeloma ni problematična, se je pa zlasti pri karavanskih različicah pogosto zgodilo, da je voda zalila elektroniko na dnu prtljažnika. Modeli prvih letnikov se srečujejo tudi s problematičnim upravljanjem sistema i-Drive in tipalom za polnjenje akumulatorja, vendar so te napake na večini avtomobilov, ki so vsaj občasno zapeljali na pooblaščene servise, uspešno odpravili.

Za nakup tovrstnega avtomobila je poleg nekaj denarja potrebnega tudi nekaj poguma. Zavistni pogledi tistih, ki ne poznajo dejanske vrednosti, so lahko tudi moteči, če so prihodki lastnika, povprečni pa mora računati na to, da bo dobršen del teh zahteval avto. Ne zaradi vzdrževanja samega, ampak zaradi stroškov zavarovanja, registracije, goriva, pnevmatik in podobnega. To seveda velja predvsem za prestižnejše različice, osnovnejše so, kot rečeno, denarnici veliko bolj prijazne. Voznik se v tem avtomobilu počuti odlično, prav tako njegovi sopotniki. Vodljivost, zmogljivosti prezračevalnega, ogrevalnega in ohlajevalnega sistema, akustika, sedeži, lega na cesti, ergonomija in še marsikaj, kar resnično šteje, so v tem avtomobilu na zares vrhunski ravni. Voziti BMW-ja je lepo, voziti BMW-ja z vsaj 250 'konji' je užitek, voziti BMW-ja serije M pa čista sreča. In BMW serije 5 je eden tistih, ki lahko izbirčnemu kupcu vse to ponudi.

Besedilo: Tomažič Matjaž, Foto: tovarna/arhiv AM

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol