Ford izdelal že 10 milijonov Mustangov

9. 8. 2018 | Jure Šujica
Deli

Častitljiv jubilej je Ford obeležil v tovarni, kjer Mustanga zadnja leta proizvajajo, za popestritev dogajanja pa so prizorišče preletela tri vojaška letala P51 Mustang.

Pisalo se je leto 1964 in v ZDA je vladalo pozitivno vzdušje. Gospodarstvo je raslo, večina ljudi je živela brez pretiranih skrbi in so si lahko privoščili tudi nekaj več. In sredi tega pozitivizma se je pojavil Ford Mustang, majhen (seveda za ameriške razmere) in cenovno dostopen športen avtomobil, ki je v trenutku postal uspešnica. Zgolj prvi dan prihoda na trg je kupce našlo kar 22.000 avtomobilov, hkrati pa je na ameriškem trgu nastal nov razred manjših športnih avtomobilov, ki se jih je prav po zaslugi Mustanga prijel vzdevek 'pony car'.

Skočimo nazaj v leto 2018. Mustang je še vedno na trgu, brez prekinitve ga proizvajajo že 54 let. In ne le to, že pol stoletja velja za najbolje prodajan športni avtomobil v ZDA, zadnja tri leta zapored pa je osvajal tudi naziv najbolje prodajanega športnega avtomobila na svetu. Nič čudnega torej, da Ford ravno te dni slavi 10-milijonti izdelan primerek kultnega športnika, ki je pred dnevi zapeljal iz Fordove tovarne Flat Rock v Michiganu.

'Enaka', a vendarle tako različna

»Mustang je duša in srce naše avtomobilske znamke, privržence pa ima posledično po vsem svetu,« je ob predstavitvi jubilejnega primerka dejal Jim Farley, predsednik za globalne trge pri Ford Motor Company. »Še vedno sem enako vznemirjen, ko vidim Mustanga na ulicah Detroita, Londona ali Pekinga, kot takrat, ko sem kupil svoj prvi avtomobil – Mustang kupe letnik 1966, s katerim sem kot najstnik prevozil državo. Mustang prinaša dobro voljo, kamorkoli pride.«

Jubilejni Mustang pa ima s svojim daljnim predhodnikom, prvim Mustangom s serijsko številko 001 (5F08F100001), izdelanim leta 1964, kar nekaj skupnih lastnosti. Oba sta namreč izdelana v različici brez strehe (no, pravzaprav s platneno streho, ki pa bo – upajmo – preživela skrita v prtljažnem prostoru), odeta v belo barvo Wimbledon in opremljena z motorjem V8, med katerima pa je skoraj 300 'konjev' razlike. Medtem ko je tisti prvi razpolagal zgolj s 164 'konji' (120 kilovati), jih njegov sodobni naslednik premore pičlih 460 oziroma 338 kilovatov.

Novo na Metroplay: Aljoša Bagola in Matej Šarc│1, 2, 3 ... bis! Podkast Slovenske filharmonije