Novo v Sloveniji: Peugeot 308 SW

4. 6. 2014
Deli

Za skupino PSA so pretekli dnevi več kot pestri, saj so samo v Sloveniji v dobrem tednu dni začeli prodajati tri nova vozila.

Ob Peugeotovem Boxerju in Citroënovem Jumperju (zapise obeh si prav tako lahko preberete v tokratni številki Avto magazina) je glavna zvezda zagotovo letošnji evropski avto leta Peugeot 308, a tokrat v karavanski različici, ki jo imenujejo SW.

Novega Peugeota 308 SW izdelujejo v francoskem obratu Sochaux, pogonske sklope pa bodo izdelovali v francoskih tovarnah Trémery in Douvrin. V dolžino meri 4,58 in v višino 1,47 metra ter je za približno 140 kilogramov lažji od predhodnika. V primerjavi z osnovno različico je medosna razdalja povečana za 11 centimetrov, za 22 centimetrov pa je večji previs zadaj. Vseeno se 308 SW postavlja z elegantno zunanjo linijo, h kateri pripomore tudi v zadnjem delu rahlo padajoča streha (izbirno si lahko kupci omislijo stekleno, veliko kar 1,69 m2), ki izdatno poudari dinamični značaj avtomobila. V primerjavi s petvratno kombilimuzino v večjem delu (beri: prednjem) oblikovnih sprememb ni, jasno, drugačni so zgolj zadek in zadnje luči, ki so v obliki črke C in se zajedajo globoko v stranske boke zadnjega dela. Čeprav pri Peugeotu poudarjajo dinamičnost, so na različici SW izpušne cevi skrite za odbijač, in to ne glede na motorno različico. Novi Peugeot 308 SW bo na voljo s tremi paketi opreme (Active, Access in Allure), ki jih je odvisno od motorne različice mogoče nadgraditi še s paketom Driver Sport Pack, ki popestri vožnjo tako, da merilnike obarva v rdeče, otrdi volanski obroč, naredi stopalko za plin bolj občutljivo za pritisk, glasnejši in bolj športen pa je tudi zvok motorja.

Seveda pa glavni razlog, zakaj se bodo kupci odločali za različico SW, tiči v zadku avtomobila. Na voljo je kar 660 litrov prtljažne prostornine, če pa zložimo naslonjala zadnjih sedežev, se prostor poveča na 1.775 litrov. Naslonjala zadnjih sedežev se elegantno zlagajo tudi s potegom vzvodov na stranicah prtljažnika, pri čemer se zadnje sedišče samodejno zniža, naslonjala pa povsem zložijo in nastane povsem ravno dno. V prtljažniku so aluminijasta vozila, po katerih lahko poljubno premikamo štiri kavlje, ki so v pomoč pri pritrjevanju prtljage.

Ob začetku prodaje bo novi Peugeot 308 SW na voljo z dvema bencinskima in tremi dizelskimi motorji, proti koncu leta pa bodo postopoma dodali še druge motorje. Vstopni bencinski motor je novost, saj gre za le 1,2-litrski motor (16.965 EUR), ki pa se vseeno postavlja s kar 130 'konji' in 230 Nm navora. Druga možnost je že znani 1,6-litrski motor s 155 'konji' (19.270 EUR), seveda pa je obema v pomoč turbopuhalo, na voljo pa sta s šeststopenjskim ročnim menjalnikom.

Turbodizelsko paleto tvorita dva motorja, pri čemer je vstopni 1,6-litrski HDi na voljo v dveh različicah, z 92 (17.390 EUR) in 115 'konji' (18.710 EUR), druga izbira pa je tudi novost, in sicer dvolitrski e-HDi (22.060 EUR) s 150 'konji' in kar 370 Nm navora. Ta je na voljo tudi v kombinaciji s samodejnim menjalnikom (doplačilo 1.200 EUR), medtem ko je šibkejši 1,6-litrski motor na voljo s petstopenjskim, močnejši pa s šeststopenjskim ročnim menjalnikom. Da pa bo odločitev kupcev za nakup novega Peugeota 308 SW lažja, je zastopnik že na začetku prodaje pripravil tudi zajetne ugodnosti (popust od 2.000 do 3.000 EUR), zaradi katerih je vstopni model na voljo že za 14.690 evrov, dizelska različica pa za 14.990 evrov. Tudi zaradi tega pri Peugeotu upajo, da se bo letos za karavansko različico modela 308 odločilo vsaj 200, prihodnje leto pa vsaj 350 kupcev.

Novo na Metroplay: Aljoša Bagola in Matej Šarc│1, 2, 3 ... bis! Podkast Slovenske filharmonije