Reli SP: Reli po Italiji

8. 6. 2009
Deli

Na Portugalskem je bil na poti do zmage, potem pa je zašel v težave, se zavalil po bregu in zaradi nadaljevanja serije nepotrebnih odstopov padel v nemilost pri medijih. A Jari-Matti Latvala je znova dokazal, da je vreden sedeža v tovarniškem moštvu.

Portugalska je bila za Latvalo kaplja čez rob. Resda je bil Finec na letošnjih relijih zelo hiter, a je vse prevečkrat naredil napako, ki ga je stala boljše uvrstitve. Tako je na prvih petih relijih zbral komaj devet točk (od 50 možnih), več kot trikrat manj od moštvenega kolega Mikka Hirvonena.

Poleg tega, da je hiter, je Jari-Matti vse prevečkrat pokazal tudi, da ne zna obstati na cesti, zaradi nekonstantnosti pa so ga mediji že metali iz Fordovega tovarniškega moštva. Najhujšo nesrečo je doživel na reliju po Portugalskem, ko je prebil zaščitno ogrado in se zavalil v prepad ter se pri kotaljenju kar 17-krat prevrnil.

Focus je bil popolnoma uničen, posadka pa jo je odnesla brez hujših posledic. Splet sreče in varnostnih pravil, ki moštvom narekujejo izdelavo zelo trpežnih dirkalnikov. Na italijanskem reliju po Sardiniji je Latvala prevzel vodstvo že na začetku (na pesku je izkoristil očiščeno stezo, ki sta jo pred njim čistila tudi Loeb in Hirvonen, oba glavna tekmeca) in iz HP v HP, ko so vsi čakali, kdaj bo spet naredil napako, presenečal in kljub zelo majhni samozavesti (njegove besede) obdržal vodstvo vse do 17. HP in zmagal. Bil je pod strašnim pritiskom.

V petek sta moštveni kolega Mikko Hirvonen in zmagovalec prvih petih relijev sezone Sebastien Loeb taktizirala in namerno izgubljala čas, da bi v soboto napadala iz ozadja, a v zadnjih dveh dneh relija je sreča trebuh kazala le Latvali.

Loebu je v soboto počila guma (za nameček je bila ekipa kaznovana še z dvema kazenskima minutama, ker se je sovoznik Elena odpel, še preden se je C4 WRC ustavil), Hirvonen pa je zadnjo priložnost za napad na zmago izgubil v edeljskem jutru.

Zaradi prahu, ki se zaradi brezvetrja ni dvignil, in nizkega sonca je moral voziti bolj previdno, posledično pa je v primerjavi z Latvalo izgubljal tudi po sekundo na kilometer! Za čuda Ford z moštvenimi ukazi ni posegel v boj svojih dirkačev, kar nakazuje le, da jih je Citroënov Loeb na prvih petih relijih prepričal, da je dirkaški naslov za Ford letos neulovljiv.

Modri oval se bo očitno zadovoljil z bojem za konstruktorsko krono. Ta je mogoča le, če bo ob zelo konstantnem Hirvonenu točke redno nabiral tudi Latvala. Bo edini dirkač, ki je v letošnji sezoni premagal Loeba v boju za zmago, zmogel kljubovati pritisku?

Prvi letošnji Loebov poraz pomeni, da Sebastien ne bo zmagal na vseh relijih za SP v letu 2009 in ne bo osvojil novega rekorda 12 zmag v sezoni. Citroënu na Sardiniji ni šlo, saj je imel tudi Sordo obilico smole (tehnične težave).

Rezultati italijanskega relija

1. Latvala/Anttila (Ford Focus RS WRC 09) 4.00:55, 7

2. Hirvonen/Lehtinen (Ford Focus RS WRC 09) + 29, 4

3. P. Solberg/Mills (Citroën Xsara WRC) + 1:57, 6

4. Loeb/Elena (Citroën C4 WRC) + 3:43, 7

5. Novikov/Moscatt (Citroën C4 WRC) + 5:11, 8

6. Wilson/Martin (Ford Focus RS WRC 08) + 7:29, 3

7. Östberg/Engan (Subaru Impreza WRC) + 13, 20, 6

8. H. Solberg/Menkerud (Ford Focus RS WRC 08) + 13:21, 2

9. Al-Attiyah/Bernacchini (Subaru Impreza N14) + 19:43, 7* . .

12. Prokop/Tomanek (Citroën C2 S1600) + 22:44, 9** . .

*Zmagovalec v prvenstvu PWRC.

**Zmagovalec v prvenstvu JWRC.

SP v reliju za voznike:

1. Loeb 55, 2. Hirvonen 38, 3. Sordo 31, 4. H. Solberg 21, 5. P. Solberg 20, 6. Latvala 19, 7. Wilson 15, 8. Villagra 9, 9. Östberg 5, 10. Ogier 5 . .

SP v reliju za moštva:

1. Citroën 90, 2. Ford 61, 3. Stobart Ford 44, 4. Citroën Junior 18, 5. Munchi’s Ford 12

Mitja Reven, foto: Moštva

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol