Hyundai i20

3. 1. 2009 | Dušan Lukič
Deli

Z novima i30 (Golfov razred) in i10 (mestni avtomobilčki) so pri Hyundaiu dokazali, da so se prenove svoje modelne palete lotili ne le odločno, temveč tudi premišljeno. Novi i20 spada v Cliov segment – in ne razočara.

Seveda od avtomobila te znamke oziroma cenovnega razreda čudežev ne gre pričakovati. Res je, da bo i20 imel bogato serijsko opremo in dokaj nizko ceno, jasno pa je, da se mora to nekje poznati.

Prvi kilometri z novim i20 so pokazali, da zanj lahko zapišemo podobno kot za večjega brata i30: ceno boste opazili ne le v denarnici, temveč tudi pri kakovosti uporabljenih notranjih materialov. Medtem ko imajo nekateri (dražji) konkurenti iz generacije v generacijo kakovostnejšo plastiko, je ta v i20 še vedno trda, rahlo cenenega videza in ne povsem v skladu z najnovejšimi trendi. A po drugi strani se lahko taisti i20 pohvali z nekaj domiselnimi oblikovalskimi rešitvami, recimo dvobarvnimi sedeži in tekstilnimi vložki enake barve na vratih.

Prostora v notranjosti je še dovolj (treba je vedeti, da i20 ni in noče biti med največjimi predstavniki svojega razreda), enako velja za sedenje zadaj in prtljažnik. Pohvalno je dejstvo, da je ob popolnoma zloženi zadnji klopi dno tako povečanega prtljažnika ravno, zanimivo pa je, da lahko i20 preseneti z majhnimi podrobnostmi, ki lahko manjkajo dražjim tekmecem. Dober primer je kljuka za odpiranje prtljažnika, ki je zaščitena pred umazanijo in pri uporabi daje občutek, da gre za vsaj razred boljši avtomobila.

Tudi sicer lahko mirno zapišemo, da je i20 (v živo bolj kot na slikah) navzven všečen, sodobno oblikovan avto s pridihom športnosti. Seveda je precej večji od Getza, ki ga bo zamenjal, 2.525 milimetrov dolga medosna razdalja pa skrbi ne le za dovolj prostora v notranjosti, temveč tudi za dobre vozne lastnosti oziroma dovolj udobja.

Prvi kilometri, ki smo jih z i20 prevozili po španskih cestah, so pokazali, da je precej neobčutljiv za kratke neravnine, da se dobro znajde tudi pri večjih hitrostih in da je volan dovolj natančen ne le za mestno, ampak tudi malce hitrejšo 'ovinkasto' uporabo.

Seveda ima zasluge za to poleg večje medosne razdalje tudi popolnoma nova platforma, na kateri je i20 nastal – pa čeprav je zasnova podvozja v resnici zelo klasična. Od MacPhersonovih vzmetnih nog spredaj, predvsem pa od poltoge preme zadaj čudežev pač ni mogoče pričakovati – a po prvih kilometrih lahko sodimo, da bo za veliko večino mogočih voznikov i20 na tem področju povsem zadovoljiv in nič slabši od konkurence.

Pod motornim pokrovom je na voljo sedem različnih motorjev, trije bencinski in štirje dizelski. Pri zadnjih gre v resnici za po dve različici 1, 4-litrskega (75 oziroma 90 'konjev') in 1, 6-litrskega (115 oziroma 128 'konjev') turbodizelskega štirivaljnika. Seveda je v tem avtomobilskem razredu (na kar ima največji vpliv višja cena dizelskih motorjev) poudarek še vedno na bencinskih motorjih.

Osnovni, 1, 2-litrski motor je nov (najdete ga še v i10), zmore 57 kilovatov oziroma 78 'konjev'. Ker ga nismo imeli možnosti preizkusiti, težko realno presodimo, ali je to dovolj za znosno hitro premikanje tono težkega i20, a občutek pravi da, toda le če bi šlo za izključno mestno uporabo. 1, 4-litrski motor je enak kot v i30 (enako velja tudi za 1, 6-litrskega), njegovih 100 'konjev' pa je že povsem dovolj tudi za daljše poti in bolj naložen avto.

Motor smo pohvalili že v i30 (v primerjalnem testu nekaj številk Avto magazina nazaj), tu pa ima lažje delo. Čeprav ima menjalnik le pet prestav, je tudi pri avtocestnih hitrostih dovolj tih. Vrh ponudbe bencinskih motorjev, torej 1, 6-litrski štirivaljnik, premore 92 kW, oba močnejša bencinska motorja pa si je mogoče zaželeti tudi v kombinaciji s štiristopenjsko avtomatiko. Pri dizlih te možnosti ni, zato pa k 1, 6-litrskemu motorju serijsko spada šeststopenjski menjalnik.

Model i20 bo (seveda je treba počakati še na rezultate preizkusnih trkov Euro NCAP) spadal med najvarnejše avtomobile, saj bodo prav vsi serijsko opremljeni s stabilnostnim sistemom ESP in šestimi varnostnimi blazinami (prednji, stranski in zavesi), poleg tega bodo v serijski opremi vedno tudi klimatska naprava, radio in električni pomik stekel. Vse zapisano velja tudi za slovenski trg, kar je resnično pohvalno.

In kdaj i30 pride k nam? Petvratna različica februarja prihodnje leto, trivratna še tri mesece kasneje. Cene? Trenutno ni o njih znano še nič, glede na cene Getza, ki ga bo i20 zamenjal, pa lahko ugibamo, da se bodo začele nekje pri 9.500 evrih . .

Dušan Lukič, foto: Tovarna