Test: Ford Fiesta 1.0i EcoBoost 74 kW (100 KM) 5V Titanium

Z balkona naše hiše je vsa družina gledala novo Fiesto. Najprej smo ugibali, ali je modre ali zelene barve, potem pa pogovor še poglobili v dilemo, ali se za mestni avtomobilček sploh spodobi, da tako odkrito koketira s športnostjo.

Test: Ford Fiesta 1.0i EcoBoost 74 kW (100 KM) 5V Titanium (foto: Saša Kapetanovič) Saša Kapetanovič
7. 6. 2018

Brez skrbi, ne bom vas pustil brez odgovora, zato vam takoj priznam: barva je Blue wave (modri val), čeprav se Fiesta kot kameleon glede na vreme spreminja v zelenega, in da, ja, yes, si, naj ostane športna. Mislim, da ni zahtevnih voznikov (in voznic) različnih držav, ki ne bi pohvalili športnosti skoraj vseh Fordovih avtomobilov in, zakaj pa ne, tudi Fieste. In pozor: na testu smo imeli 100-'konjsko' različico s turbomotorjem, ki pomeni med bolje založenimi z opremo Titanium (in 5 vrati) drugo stopničko od treh. Si potem predstavljate, da na ceniku obstajajo še 120-, 125- in 140-'konjski' bratje (poleg šibkejših, seveda), pač odvisno od opreme, motorja in količine bočnih vrat? Zakaj torej govorimo o športnosti, saj je imel naš testni avtomobil (ki se bo kmalu prelevil v supertestnika, saj ga bomo imeli v uredništvu kar tri mesece) zgolj povprečno moč?

Zato, ker je med tekmeci Ford Fiesta še vedno avtomobil, ki si ga zaželiš za vožnjo po zavitih cestah. Tisti tekmeci, ki so ga do zdaj premagali (se še spominjate primerjalnega testa s C3, Riom, Micro, Cliom, Ibizo in Swiftom v lanski 14. številki in primerjave s Polom in Ibizo v naslednji cifri), so boljši predvsem v udobju, prostornosti (predvsem na zadnjih sedežih in v prtljažniku) in infozabavnem sistemu, prav nič pa ga ne ogrožajo pri veselju do vožnje. Čeprav je Fiesta v svoji sedmi generaciji zrasla, točneje v dolžino 7,1 centimetra in širino 1,3 centimetra, je prostora na zadnji klopi zgolj za otroka (predvsem zaradi skromnega prostora za kolena, saj se ramena in glavi dveh odraslih niso pritoževali), prtljažnik s prostornino 292 litrov pa je kar 63 litrov manjši kot pri zmagovalcu primerjalnega testa. Kaj pravite, mestni avtomobil mora biti majhen in pregleden? Se strinjamo, le da sta Ibiza in Polo zunaj podobno dolga in primerljivo široka kot Fiesta, v notranjosti pa enostavno radodarnejša.

Nekaj manj udobja smo pripisali tudi 17-palčnim aluminijastim platiščem, ki Fiesti oblikovno pašejo kot urejeni dami pobarvani nohti. Ni nič kritičnega, v bistvu samo res majhna pripomba, ki pa po drugi strani poveča stik s cestiščem in doda ščepec dobre vodljivosti. Volanski obroč je po moško debel, usnjen in z belimi šivi, vendar tudi všečen, zato se ne ustrašite 14 gumbov in stikal na dveh prečkah – zadeva je obvladljiva, ko se ga enkrat navadiš. Menjalnik s šestimi stopnjami je odličen, natančen, predvidljiv, prestavna ročica kar pade v dlan (tudi nežno žensko, da se razumemo!), sprednja sedeža pa ponujata dodatno bočno oporo. Škoda, da sprednja sedeža ne omogočata izdatnejšega vzdolžnega pomika, saj si takoj zaslužita črno piko naših velikanov v uredništvu (beri: šef Lukič in fotograf Saško). Mene pa je zmotila samo bolečina v hrbtu, ki se je pojavila po daljših vožnjah. Ali so za to kriva leta, saj je moj hrbet nekaj let starejši kot Fiesta z zgodovino, ki traja že 42 let? Ha, ne se šaliti, a s sklonjeno glavo lahko le tiho potrdim, da obstaja tudi ta možnost. Da ne boste rekli, da nisem pošten …

Šalo na stran, močan adut tega avtomobila z modrim ovalom na nosu je tudi motor. Trivaljnik s prostornino zgolj litra je tako poskočen, da bi mu lahko pripisali tudi večjo konjenico. Tipičen zvok motorja, ki ima valj manj kot klasični avtomobili, je slišen, ni pa moteč. Zaradi odzivnosti in poskočnosti se ne čudim, da je bil večkrat nagrajen, saj je Fiesti res pisan na kožo. Edina zamera gre porabi goriva, saj je pri normalni vožnji zlahka 7,5 litra na 100 prevoženih kilometrih, v predal plusov pa smo dali opombo, da pri nežnem pospeševanju, pravočasnem prestavljanju in vožnji po hitrostnih omejitvah znaša samo 5,6 litra. Saj veste, tudi atleti ne morejo hitro teči, če hujšajo.

Kaj me je res navdušilo? To, da je imela testna Fiesta pametni tempomat, ki je bil še pred letom ali dveh opažen zgolj v prestižnih avtomobilih. Predstavljajte si, da vozite 130 kilometrov na uro po avtocesti z aktivnim tempomatom, ki pazi tudi na primerno razdaljo s spredaj vozečim avtomobilom. Ravno na klancu, recimo v zimskih razmerah večkrat omenjenem vrhniškem na primorski avtocesti, skoči pred vas kombi, ki prehiteva počasni tovornjak. Najprej je treba zavirati, kar pomeni izklop tempomata, nato pa pomoč pri vožnji – ko se počasneži končno umaknejo na vozni pas – spet obudite. Žal pa motor ne zmore pospeševanja, zato je treba prestaviti v peto prestavo, nato pa znova v šesto. Dokler se ne dotikate stopalke za zavoro, bo aktivni tempomat ostal buden, čeprav ste vmes prestavljali. Bravo, Ford, to nedvomno bolj paše šibkejšemu mestnemu avtomobilu kot limuzini, ki ima ponavadi močan motor. Druga odlična zadeva pa je sistem, ki samodejno preklaplja med kratkimi in dolgimi lučmi. Čeprav ima testna Fiesta spredaj samo halogenske žaromete (v nasprotju z dnevnimi in zadnjimi lučmi, ki se ponašajo z LED-tehnologijo), sistem tako učinkovito, nežno in skoraj neopazno preklaplja med dolgimi in kratkimi snopi, da je pravi užitek. Ne predstavljam si, da bi bili žarometi opremljeni še s ksenonsko tehnologijo.

Testna Fiesta je bila z opremo Titanium, kar pomeni, da je dobro založena. Pri serijski opremi smo pohvalili opozorilo o nenamerni objavi smernega pasu, zadnja tipala za pomoč pri parkiranju, že omenjeni tempomat, športna sprednja sedeža in dodatno osvetlitev spredaj pri počasnem zavijanju, pri dodatni pa sistem Ford SYNC 3 z osempalčnim zaslonom na dotik (v osnovi ima od opreme Style navzgor le 6,5-palčni zaslon), prepoznavanje najpomembnejših prometnih znakov, polsamodejno parkiranje, kamero za pomoč pri vzvratni vožnji, panoramsko streho in ozvočenje B&O. Poznate? Ne? Pa ga, mogoče vam bo bolj znano ime priznanega ozvočenja danskega podjetja Bang&Olufsen, ki zagotavlja vrhunski zvok tudi v prestižnih limuzinah. V bistvu smo pogrešali le pametni ključ (da, prav enega od tistih, ki jih omenjamo na strani 80, saj so mamljivi tudi za lopove, pri Fordu pa stane dodatnih 450 evrov) in digitalno instrumentno ploščo, ki pa jo bomo morali počakati do oblikovne osvežitve ali celo nove generacije Fieste.

Se že veselimo preizkusa močnejše Fieste, ki bo opremljena s samodejnim menjalnikom. Gremo stavit, da bo tudi ta športna po duši?

Preberite še:

Kratki test: Ford Fiesta Vignale

Podaljšani test: Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 74 kW (100 KM) 5V Titanium

Primerjalni test: Volkswagen Polo, Seat Ibiza in Ford Fiesta

Primerjalni test manjših družinskih avtomobilov: Citroën C3, Ford Fiesta, Kia Rio, Nissan Micra, Renault Clio, Seat Ibiza, Suzuki Swift

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 74 kW (100KM) 5V Titanium

Osnovni podatki

Prodaja: Summit motors Ljubljana
Cena testnega modela: 22.990 €
Cena osnovnega modela s popusti: 17.520 €
Cena testnega modela s popusti: 21.190 €
Moč: 74kW (100 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,2 s
Največja hitrost: 183 km/h
Garancija: Podaljšano jamstvo 5 let brez omejitve kilometrov, 2 leti jamstva na lak, 12 let jamstva na prerjavitev
Sistematični pregled na 20.000 km / 12

Stroški (do 100.000km)

Redni servisi, delo, material: 1.269 €
Gorivo: 7.319 €
Gume (1) 1.145 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 7.373 €
Obvezno zavarovanje: 2.110 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 4.204 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Skupaj 23.421 € (strošek na km: 0,23 €)

Tehnični podatki

Motor: 3-valjni – 4-taktni – vrstni –turbobencinski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 71,9 × 82 mm – gibna prostornina 999 cm3 – kompresija 10,0 : 1 – največja moč 73,5 kW (100 KM) pri 4.500–6.500/min – srednja hitrost bata pri največji moči 12,3 m/s – specifična moč 73,6 kW/l (100,1 KM/l) – največji navor 170 Nm pri 1.500–4.000/min – 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) – po 4 ventili na valj – neposredni vbrizg goriva
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – prestavna razmerja I. 3,417; II. 1,958; III. 1,276; IV. 0,943; V. 0,757; VI. 0,634 – diferencial 3,941 – platišča 6,0 J × 16 – gume 195/55 R 16 V, kotalni obseg 1,87 m
Zmogljivost: največja hitrost 183 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,5 s – povprečna poraba goriva (ECE) 4,3 l/100 km, izpust CO2 97 g/km
Voz in obese: kombilimuzina – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačni vzmeti, teleskopska blažilnika, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,6 zasuka med skrajnima točkama
Mase: prazno vozilo 1.069 kg – dovoljena skupna masa 1.645 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 1.000 kg, brez zavore: 570 – dovoljena obremenitev strehe: n.p
Zunanje mere: dolžina 4.040 mm – širina 1.735 mm, z ogledali 1960 mm – višina 1.476 mm – medosna razdalja 2.493 mm – kolotek spredaj n.p. – zadaj n.p. – rajdni krog 10,05 m
Notranje mere: vzdolžnica spredaj 850–1.090 mm, zadaj 580–830 mm – širina spredaj 1.390 mm, zadaj 1.370 mm – višina nad glavo spredaj 930–1.010 mm, zadaj 920 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 520 mm, zadnji sedež 470 mm – premer volanskega obroča 370 mm – posoda za gorivo 42
Prtljažnik: 292-1.093 l

Naše meritve

T = 17 °C / p = 1.023 mbar / rel. vl. = 55 % / Gume: Michelin Primacy 3 195/55 R 16 V / stanje kilometrskega števca: 1.701 km
Pospešek 0-100km: 11,2s
402m z mesta: 17,7s ( 128km/h)
Prožnost 50-90km/h: 10,9/13,8s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 15,1/16,3s (V./VI)
poraba na testu: 7,5 l/100km
Poraba na normnem krogu: 5,6 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 34,3m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 58dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 64dB
Napake med testom: Brez napak
Ocena skupaj (409/600)
  • Sodoben, športen in dobro opremljen avto, ki ti zleze pod kožo. Že 100-konjski koketira s športnostjo, si predstavljate občutek v močnejših različicah? Če bi le bila cena nižja, poraba skromnejša (ob normalni vožnji) in ... in bi bil malce ... bolj radodaren priprostornosti notranjosti, bi bil tale Ford hud zalogaj za tekmece

  • Kabina in prtljažnik (59/110)

    Lep zunaj, manj prostoren znotraj in v prtljažniku v primerjavi z nekaterimi tekmec

  • Udobje (86 /115)

    Športni sedeži in volanski obroč, primerna ergonomija, dober infozabavni sistem

  • Pogonski sklop (56 /80)

    Motor je ravno prav zmogljiv, čeprav ponujajo tudi močnejše, menjalnik pa je tradicionalno fordovsko odličen

  • Vozne lastnosti (77 /100)

    Malce manj udoben (17-palčna kolesa!), dobra lega in športen občutek za volanom

  • Varnost (81/115)

    Pregleden, varen in zadovoljivo opremljen z asistenčnimi sistemi

  • Ekonomičnost in okolje (50 /80)

    Poraba goriva je zelo odvisna od načina vožnje, cena avtomobila je pa kar visoka

AM ocena: 3/5
Užitek v vožnji: 3/5
  • Pri športnosti bolj radodaren kot pri udobju, obstajajo pa še močnejše Fieste

Hvalimo in grajamo
motor, menjalnik
spreminjanje barve karoserije glede na vreme
lega na cesti, športnost
aktivni tempomat
zvočniki B&O
poraba pri zelo umirjeni vožnji
samodejno preklapljanje dolge-kratke luči
cena
prostornost (v primerjavi z nekaterimi tekmeci)
poraba goriva pri dinamični vožnji
nima pametnega ključa

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri