Podaljšani test: Mazda CX-5 CD150 AWD - Neopazna?

No, ne v resnici. Mazda CX-5 je seveda ne le povsem dovolj velika, ampak tudi po Mazdino sodobno oblikovana, da je še kako opazna. Je pa neopazna, ko razmišljamo o naši izkušnji z njo.

Podaljšani test: Mazda CX-5 CD150 AWD - Neopazna? (foto: Uroš Modlic) Uroš Modlic
7. 11. 2018

To, da je avto, ko razmišljamo o njem, neopazen, ni slabo, kot bi si kdo mislil. Okej, še lepše je, da si ga zapomnimo po kupu pozitivnih presežkov, po vozniškem navdušenju, ki ga izzove, po zvoku motorja, po ...

A neopaznost je boljša od tega, da si avto zapomnimo po napakah. Po stvareh, ki so zmotile toliko, da bi celo odsvetovali njegov nakup. Zato je takšna CX-5 dobro neopazna – ima pa nekaj lastnosti, ki iz te neopaznosti silijo na eno ali drugo stran.

Na spodnjo se uvrščajo zelo klasični analogni merilniki z zaslončkom med njimi, ki bi lahko dajal več informacij. Za tiste, ki bodo v CX-5 prišli iz generacije starejšega primerljivega avta, ne bo težav – vseeno bo korak naprej. Če pa bi vanjo prišli iz katerega od tistih, ki že danes ponujajo digitalne merilnike (če so vam ti seveda sploh všeč), pa bi zmotilo. Podobno velja za infozabavni sistem: je sicer dober primerek prejšnje generacije. Stvar dovolj dobro naštudirana, da je uporaba (z vrtljivim gumbom in za dotik občutljivim zaslonom) dovolj intuitivna in preprosta, a manjkata sodobni funkciji povezljivosti s pametnimi mobilniki (Apple CarPlay in AndroidAuto), lepša grafika in malce več intuitivnosti. Je pa vgrajena navigacija dobra.

Kaj smo pogrešali? Morda le samodejni menjalnik. Pa ne, da bi bilo s serijskim ročnim kaj narobe: kratka ročica, hitri in natančni gibi, dobra usklajenost z delovanjem sklopke s prijetno mehkim gibom. Če ste vajeni ročnih menjalnikov, boste uživali. In ker je tudi 150-'konjski' dizel dovolj uglajen in živahen, je vožnja prijetna na vseh tipih cest. Štirikolesni pogon doda nekaj zanesljivosti v slabih razmerah in hkrati ne kaznuje preveč pri porabi: v devet tisoč kilometrih, ki smo jih prevozili v treh mesecih (kar pomeni, da smo prevozili približno trikrat več od povprečnega voznika), se je povprečna poraba ustavila pri 7,8 litra za 100 kilometrov. Morda zveni veliko, a je treba vedeti, da je veliko kilometrov prevozila po avtocestah – tudi tistih v tujini, kjer so hitrosti lahko precej višje kot pri nas. Bolj merodajen za vsakodnevno uporabo bo podatek z normnega kroga – tam se je poraba ustavila pri le 5,4 litra!

In ker se CX-5 ne le lepo pelje, ampak se v njej tudi dovolj dobro sedi in je nasploh prostorsko za povprečno družino dovolj radodarna, hkrati pa je potovalno udobna, smo se od nje kar težko poslovili.

Preberite še:

Podaljšani test: Mazda CX-5 CD150 AWD - Križanec ali športni terenec?

Podaljšani test: Mazda CX-5 CD150 AWD - Analogna, a dobra

Podaljšani test: Mazda CX-5 CD150 AWD - Zastavonoša

Kratki test: Mazda CX-5 G194 AT AWD Revolution Top

Mazda CX-5 CD 180 Revolution TopAWD AT - Več kot prenova

Mazda CX-5 CD150 AWD MT Attraction

Osnovni podatki

Cena testnega modela: 32.690 €
Cena osnovnega modela s popusti: 32.190 €
Cena testnega modela s popusti: 32.690 €

Stroški (do 100.000km)

Obvezno zavarovanje: 696 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.385 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 2.191 cm3 – največja moč 110 kW (150 KM) pri 4.500/min – največji navor 380 Nm pri 1.800–2.600/min
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/65 R 17 V (Yokohama Geolandar 498)
Zmogljivost: največja hitrost 199 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,6 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 5,4 l/100 km, izpust CO2 142 g/km
Mase: prazno vozilo 1.520 kg – dovoljena skupna masa 2.143 kg
Zunanje mere: dolžina 4.550 mm – širina 1.840 mm – višina 1.675 mm – medosna razdalja 2.700 mm – posoda za gorivo 58
Prtljažnik: 506–1.620 l

Naše meritve

T = 23 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 2.530 km
Pospešek 0-100km: 9,5s
402m z mesta: 16,8s ( 133km/h)
Prožnost 50-90km/h: 7,1/14,2s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 9,1/11,7s (V./VI.)
Poraba na normnem krogu: 5,4 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 40,8m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 59dB

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri