Kratki test: Opel Crossland X 1.6 CDTI Ecotec Innovation

Vemo: ne samo v Sloveniji so zveze in poznanstva zelo pomembni. Še bolj pa velja, če se razumete s šefom. Šefa ali sodelavca, konec koncev ni tako pomembno, je dobro imeti kot zaveznika. Francoska Skupina PSA in Opel zdaj tesno sodelujeta in Opel Crossland X je že plod skupnega znanja. Na Merivo pozabite, tu je novi Crossland X, križanec, ki mu glede na želje kupcev obetajo lepše čase kot 'enoprostorcu'.

Kratki test: Opel Crossland X 1.6 CDTI Ecotec Innovation (foto: Saša Kapetanovič) Saša Kapetanovič
29. 5. 2018

Z dolžino 4,21 metra je Crossland za sedem centimetrov krajši kot Meriva, zato pa nekaj višji. Na štirikolesni pogon pozabite, tu ponujajo le sprednjega, ki pa je lahko povezan s turbodizlom ali turbobencinskem motorjem. Na testu smo imeli najmočnejši 1,6-litrski turbodizel, ki s 88 kilovati ali bolj domačimi 120 'konji' in šeststopenjskim ročnim menjalnikom zagotavlja nizko porabo: na našem testu 6,1 litra, na normnem krogu po omejitvah in z umirjeno vožnjo pa samo 5,1 litra na 100 prevoženih kilometrih. Navora je dovolj, dokler za volanskim obročem ne spite in pozabite na prestavljanje, ko prenizki vrtljaji ne zagotavljajo dovolj pospeškov. Zaradi izdatne višine je preglednost na vse strani odlična, malce nas je zmotil samo zadnji brisalnik, ki obriše le skromen del zadnje šipe. Ker je imel testni avtomobil kar 17-palčna aluminijasta platišča, je (poleg lepote, seveda) podvozje malce trše, zato bolj ustreza lepemu asfaltu kot makadamski avanturi. Kaj pa notranjost?

Zadaj je prostora le za otroke, saj zmanjka centimetrov za kolena. Z višino nad sedežem in velikostjo prtljažnika ne bo težav, saj je tudi po zaslugi vzdolžno pomične zadnje klopi dovolj radodaren, da si lahko privoščite tudi prevoz večjih stvari. Če lahko pohvalimo položaj za volanom, pa nam ni jasno, zakaj vztrajajo z velikansko prestavno ročico. Ta je velika že za široko moško dlan, si predstavljate, da se z njim rokuje nežna ženska? No, sedeži so bili športni, z nastavljivim sedalnim delom in gretjem, zmotile so nas samo preširoke bočne opore.

Testni Crossland X je bil dobro založen z opremo. Aktivni žarometi, projicirni zaslon, opozorilnik na mrtve kote, tempomat, povezljivost z mobilnim telefonom, gretje športnega volanskega obroča, ogromno strešno okno, opozorilo na vozni pas itd. je res bogata oprema, zato ne preseneča, če je doplačil za kar 5.715 evrov. Samodejno preklapljanje med dolgimi in zasenčenimi žarometi je vredno vsakega evra (paket osvetlitve za 800 evrov), čeprav se sistem kdaj zmede, zvočno opozorilo o vožnji po voznem pasu pa je na magistralki tako zoprno, da smo ga večkrat izklopili. Avtocesta? To pa je druga zgodba, tam pride pogosto prav.

Zelo všeč nam je bila infozabavna vsebina (IntelliLink in OnStar), saj deluje tako z Apple Carplayem kot tudi z Android Autom. Predvsem opozarjamo na aplikacijo myOpel, ki sporoča na vaš telefon stanje avtomobila, recimo tlak v gumah, povprečno porabo goriva, merilnik prevoženih skupnih kilometrov, doseg itd. Uporabno.

Opel Crossland X mogoče ni tipičen družinski avtomobil, saj je premajhen, niti pravi terenec, saj ne ponuja štirikolesnega pogona, zato pa je prava kombinacija Opla in PSA. Saj vemo, zveze in poznanstva vedno pridejo prav.

Preberite še:

Primerjalni test: Citroen C3 Aircross, Kia Stonic, Mazda CX-3, Nissan Juke, Opel Crossland X, Peugeot 2008, Renault Captur, Seat Arona

Test: Opel Crossland X 1.2 Turbo Innovation

Kratki test: Opel Mokka X 1.4 Turbo Ecotec Innovation

Opel Crossland X 1.6 CDTI Ecotec Innovation

Osnovni podatki

Cena osnovnega modela: 19.410 €
Cena testnega modela: 25.125 €

Stroški (do 100.000km)

Obvezno zavarovanje: 535 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 921 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.560 cm 3 – največja moč 88 kW (120 KM) pri 3.500/min – največji navor 300 Nm pri 1.750/min
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski roč - ni menjalnik – gume 215/50 R 17 H (Dunlop Winter Sport 5)
Zmogljivost: največja hitrost 187 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,9 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,0 l/100 km, izpust CO 2 105 g/km
Mase: prazno vozilo 1.319 kg – dovoljena skupna masa 1.840 kg
Zunanje mere: dolžina 4.212 mm – širina 1.765 mm – višina 1.605 mm – medosna razdalja 2.604 mm – posoda za gorivo 45 l.
Prtljažnik: 410–1.255 l

Naše meritve

T = 4 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 17.009 km
Pospešek 0-100km: 10,7s
402m z mesta: 17,7s ( 127km/h)
Prožnost 50-90km/h: 8,6/14,8s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 10,2/13,9s (V./VI.)
poraba na testu: 6,1 l/100km
Poraba na normnem krogu: 5,1 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 42,6m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 59dB
Ocena
  • Najmočnejši turbodizel in bogata oprema Opel Crossland X sicer podražita, a zato se z njim radi vozite

Hvalimo in grajamo
poraba
aplikacija myOpel
opremljenost
videz
preširoki športni sedeži
delovanje opozorila na mrtve kote
prostornost zadaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri