Tradicionalna španska znamka vendarle ostaja. Še kar nekaj časa ...

12. 9. 2023 | Matjaž Korošak
Deli

Na salonu IAA je za precej razburjenja poskrbel kar šef znamke VW in skupine znamk množične proizvodnje (tja spadata tudi Seat in Cupra) Thomas Schaefer, ki je v pogovoru za britanski Autocar bojda dejal, da se Seat kot znamka poslavlja. Ko se je razburjenje malce poleglo, so bili spet na vrsti nekoliko bolj spravljivi toni in izkazalo se je, da Schaeffer vsega tega vendarle ni rekel - vsaj ne tako in na tak način, kot so to številni mediji potem tolmačili in zapisali. Tradicionalna španska znamka bo tako vendarle ostala v ponudbi vsaj še nekaj časa ...

Resnici na ljubo je že treba povedati, da tovrstne izjave in ugibanja, v smislu - kaj se bo zgodilo s Seatom, niso nove, niti niso bile izrečene prvič. Španska znamka si je namreč po dolgih letih šibkega zdravja in z različnimi pristopi (od dostopne športnosti do družinskosti in nazaj) pod šefovanjem Luca de Mea z osamosvojitvijo in izločitvijo Cupre kot lastne znamke, na neki način nevede sama spisala (težko) prihodnost.

S povsem novim pristopom, svežim oblikovanjem, agresivnim marketingom in obljubljeno vozno dinamiko je v nekaj letih obstoja Cupra namreč povsem zasenčila Seata (najhitreje rastoča znamka v Evropi), predvsem na trgih v zahodni Evropi. Cupra je namreč z mladostnim in dinamičnim pristopom v nekaj letih dosegla tisto, kar so si pri Seatu vedno želeli ... Seveda tudi bistveno boljšo maržo za proizvajalca.

Kaj želi koncern in kaj Seat?

Seat

To je bila tudi osnova za razmišljanje, kaj storiti s Seatom, kam ga usmeriti, kakšna bo njegova prihodnost ... Vse kaže, da imajo pri koncernu precej jasna stališča o tem, malce manj pa se s tem strinjajo pri Seatu, kjer si nedvomno želijo obstanka. Vse kaže, da bo Seat vendarle vsaj še nekaj časa ostal klasična avtomobilska znamka, kjer ne bodo ponudili le klasičnih električno gnanih modelov, pač pa le priključne hibride. In to vsaj do konca dobe zgorevanja, kot temu pravijo pri Volkswagnu (torej recimo do leta 2035).

Povpraševanje po Seatovih modelih še vedno visoko

"Kljub netočnim informacijam nekaterih medijev je znamka Seat močnejša kot kdaj koli prej. Povpraševanje po Seatu ostaja na zelo visoki ravni in prodaja se je letos povečala za 18 odstotkov ter dosegla skoraj 200.000 prodanih avtomobilov. Naročila strank za glavne modele (Ibiza, Arona in León) so na rekordni ravni,« je zatrdil v svoji izjavi šef Volkswagna (in skupine, v katero spada seveda tudi Seat) in spomnil, da prihajajo tudi prenove glavnih modelov.

Schaeffer in Griffiths sta vendarle enotna

Wayne Griffiths

Wayne Griffiths

Cupra

Hkrati pa tako Schaeffer kot šef Seata in Cupre Wayne Griffiths ugotavljata, da je zdaj idealen čas, da poiščejo novo prihodnost za Seata - najverjetneje pa bo šel razvoj tradicionalne znamke res v smer razvoja električne mikromobilnosti, deljene in urbane mobilnosti, naročnin, novih mobilnostnih rešitev ... Kar seveda ne pomeni, da v tej novi vlogi Seat ne bi mogel ponujati avtomobilov, namenjenih in razvitih za tak poslovni model (kot na primer Moia pri Volkswagnu). Predvsem recimo majhni mestni modeli bi prišli v poštev (Seat bo še vedno razvijal in izdeloval avtomobile za druge znamke, na primer mali električni avto - ID.2 pri VW, pa Raval pri Cupri ...).

Ime Seat ostaja - toda ponudba bo verjetno le drugačna

Seat Mo

Seat Mo

Seat

Dejstvo pa je - ko bo enkrat tak daleč, bo znamka Seat sicer obstala na trgu, prav mogoče pa je, da bo ponudba zelo lokalizirana (kar težko si zamislim, da bi Špancem preprosto vzeli znamko, ki jih je v petdesetih letih postavila na kolesa). Tudi izjava, da je nesmotrno investirati v dve znamki s podobno ponudbo, kar je bilo zaslediti v številnih medijih, je v teh časih precej smiselna. In tako bo znotraj ponudbe Seata proti koncu desetletja in še naprej mogoče izbirati še vse kaj drugega kot samo avtomobile, štirikolesnike ali dvokolesnike. Da gre vendar za donosen in zahteven posel prihodnosti, dokazuje tudi konkurenca - na primer Renaultov Mobilize.

Preberite še: Koncept, ki bi ga Volkswagen enostavno moral uresničiti

BONUS VIDEO: Najini avtomobili, naivne napake in (nespametni) finančni nasveti!

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol