Ferrari

Zgodovino avtomobilske tovarne Ferrari je s svojim delom obeležil predvsem njen ustanovitelj Enzo Ferrari, ki se je 18. februarja 1898 rodil v italijanski Modeni. Leta 1929 je v okviru Alfa Romea ustanovil oddelek Scuderia Ferrari, leta 1939 pa je odšel na svoje in se v Modeni lotil razvoja lastnih dirkalnikov. Leta 1943 se je tovarna preselila v Maranello in se leta 1946 preimenovala v Ferrari. Leta 1947 je iz nje …

Zgodovino avtomobilske tovarne Ferrari je s svojim delom obeležil predvsem njen ustanovitelj Enzo Ferrari, ki se je 18. februarja 1898 rodil v italijanski Modeni. Leta 1929 je v okviru Alfa Romea ustanovil oddelek Scuderia Ferrari, leta 1939 pa je odšel na svoje in se v Modeni lotil razvoja lastnih dirkalnikov. Leta 1943 se je tovarna preselila v Maranello in se leta 1946 preimenovala v Ferrari. Leta 1947 je iz nje pripeljal prvi avtomobil Ferrari 125S, leto pozneje pa je Ferrari prvič sodeloval tudi na dirki Formule 1. Scuderia Ferrari je s tem postala najstarejše moštvo Formule 1. V petdesetih in šestdesetih letih so nastali Ferrarijevi klasični avtomobili 250 GT, 275 GTB, Dino 206 GT in 365 GTB4 Daytona. V sedemdesetih letih so iz Maranella med drugim pripeljali Dino 246 GTS, 308 GT4, 512 BB in Spider 308 GTS, v začetku osemdesetih pa Mondial 8 in 512 BBi. Leta 1984 sta ljubitelje osupnila GTO in Testarossa, tri leta pozneje pa je Ferrari štiridesetletnico proslavil z brezkompromisnim cestnim dirkalnikom F40, ki ga je leta 1995 nasledil bolj uglajeni F50. Leta 1988 je imel Fiat v lasti že devet desetin Ferrarijevih delnic. V devetdesetih letih so v Ferrariju poleg F50 razvili še 456 GT/GTA, 512 M, 550 Maranello in 360 modeno z različico Spider. Leta 2002 so se ustanovitelju tovarne poklonili z modelom enzo ferrari, leta 2004 pa so predstavili F 430. Ferrari danes izdeluje avtomobile z osemvaljnimi in dvanajstvaljnimi motorji.

Testi

Ferrari 612 Scaglietti F1-A

Ferrari F 430 Spider F1

Ferrari F 355 Berlinetta

Ferrari 348 Challenge

Ferrari Mondial

Ferrari 400i

Ferrari Amerispec 512 BB

Ferrari 308 GTBi

Ferrari 308 GTS

Ostali članki

Video: S formulo po avtocesti; češkega Raikkonena še vedno iščejo

Čakalna doba za unikaten Ferrari: pet let

Na sanjsko vožnjo s Ferrarijem v Milano

Video: Oglejte si napovednik za verjetno najboljšo avtomobilsko dramo tega leta

Ferrari je začel čas šteti na novo: tu je prvi priključni hibrid, Ferrari SF90 Stradale

Ferrariju še četrti zaporedni naziv za najboljši motor leta

Ferrari po prvem četrtletju z rekordno rastjo dobička

Slovenec dubajskim milijonarjem predstavil svoje umetnine na steklu

Ferrari P80/C - najskrajnejši italijanski koncept?

Formula 1: Bottas veličastno

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri